rynek

Super piękne i super zdrowe – nowa odsłona coco bowli, które podbijają Nowy Jork

To nie są zwykłe coco bowle i nie powstały tylko po to, aby ładnie wyglądać na Instagramie. Zobaczcie co je wyróżnia!

Marka Kokus zadebiutowała na nowojorskim targu jedzeniowym Smorgasburg – prawdziwej wylęgarni trendów kulinarnych, tych mniejszych i większych. To tu powstały takie hybrydy jak ramen burger i pączek ze spaghetti czy zachwycjający 'raindrop cake'. Większość z nich swoje 5 minut sławy ma już za sobą, a ich miejsce od jakiegoś czasu zajmują zdrowsze i bardziej pożywne pozycje kulinarne. W ten trend wpisują się bowle stworzone przez przez Carli Blum, która od urodzenia zmaga się w licznymi alergiami na stałe wykluczającymi z jej diety m.in. produkty z laktozą, sojowe czy orzechy.

Przełomem w jej odżywianiu był moment, gdy zaczęła fermentować w odpowiednich warunkach śmietankę kokosową.

Otrzymany w ten sposób 'jogurt' jest w pełni roślinny, nie zawiera laktozy i tak samo jak produkty mlecznej fermentacji, pełen naturalnych probiotyków, których obecność w naszym przewodzie pokarmowym jest niezwykle ważna dla jego dobrego funkcjonowania.

Carli wpadła na pomysł przygotowywania z niego tzw. 'soft serve', deseru przypominającego mrożony jogurt o konsystencji kręconych, włoskich lodów. Na razie opracowała jego dwie podstawowe wersje – o smaku tarty waniliowo-cytrynowej oraz kakaowy. Wybraną bazę podaje w łupinie kokosa lub po prostu w papierowym kubeczku z kompozycją kolorowych dodatków, które nie są przypadkowe.

Pyłek pszczeli, kurkuma, imbir, figi, daktyle, matcha, sproszkowane algi czy bogate w kannabidiole łupiny ziaren kakao – każdy ze świeżych dodatków i 'superfoods' spełnia tu swoją prozdrowotną lub upiększającą (nie tylko samo danie) rolę.

Porcja zdrowia od Kokus kosztuje między 8 a 12 dolarów a pomysł zdobył tak szybko popularność, że Carli już planuje otwarcie stałego punktu.

  • sems

Wg badań przeprowadzonych na zlecenie firmy Samsung (źródło tutaj) osoby, które odżywiają się zdrowo częściej gotują i jedzą posiłki przyrządzone w domu. 60 procent osób z tej samej grupy kupuje dużo świeżych owoców i warzyw, dlatego tak ważne jest nie tylko to w jaki sposób gotujemy, ale także jak przechowujemy żywność. Lodówka Food ShowCase ułatwi zdrowe odżywianie i dostosuje się do stylu życia domowników

Możemy zaplanować, które produkty będą na wyciągnięcie ręki - najlepiej te zdrowie i bogate w składniki odżywcze, dzięki czemu rzadziej będziemy sięgać po niezdrowe przekąski. 

Dzięki podwójnym drzwiom można przechowywać produkty w dwóch niezależnych strefach. Technologia Food ShowCase wprowadza porządek, a nowatorski podział na drzwi i część wewnętrzną lodówki otwiera więcej możliwości rozmieszczenia produktów. Otwierając pierwsze drzwi,  mamy dostęp do produktów po które sięgamy najczęściej. Drugie drzwi otwierają przed domownikami obszerną i ergonomicznie zaprojektowaną przestrzeń, gdzie na składanych półkach i w pojemnych szufladach znaleźć można produkty o różnych rozmiarach i kształtach. Lodówka FOOD SHOWCASE to również nowoczesne, minimalistyczne wzornictwo oraz lepsze utrzymanie optymalnej temperatury chłodzenia, by przechowywana żywność dłużej zachowowywała świeżość i smak.

samsung