rynek

Millennial pink – ulubiony odcień różu Wesa Andersona, który stał się kolorem generacji

Specyficzny odcień różu spopularyzowany przez filmy Wesa Andersona to kolor współczesnych 20- i 30-latków, który zdominował branżę projektową – od mody, przez wnętrza, aż po jedzenie.

Millennial pink (znany również jako tumblr pink, instagram pink lub scandi pink) to odcień różu, który trudno dokładnie sprecyzować. 

Według serwisu Dezeen nazwa millennial pink została wymyślona, by opisać wyciszony odcień różu – ten pomiędzy beżem a kolorem rumieńców na policzkach. Dla innych to po prostu przytłumiony łososiowy lub pudrowy, czy morelowy róż.

Odcień ma też wiele wspólnego z 'Rose Quartz', który Pantone wybrał na jeden z kolorów 2016 roku, choć jest nieco lżejszy. W raporcie na wiosnę 2017 Pantone określił go jednak jako 'Pale Dogwood'.

Wielki comeback różu w odsłonie dla Millenialsów zaczął się w 2014 roku, wraz z premierą 'Grand Budapest Hotel' Wesa Andersona. W tym nieco kiczowatym, ale hipnotyzującym świecie specyficzny róż odgrywał kluczową rolę.

'Grand Budapest Hotel' 'Grand Budapest Hotel'

Millennial pink pojawił się także w klipie do zeszłorocznego hitu Drake'a 'Hotline Bling'.

Drake 'Hotline Bling' Drake 'Hotline Bling'

Jednak prawdziwy szał na millennial pink widać od jakiegoś czasu w branży modowej i wzorniczej, co dobitnie pokazała chociażby tegoroczna edycja Milan Design Week.

Millennial pink to nie tylko popularny kolor, to także swoisty manifest współczesnej generacji, która nosi neutralne płciowo ubrania, na wybiegach ogląda transpłciowych modeli i nie wierzy w oklepany podział kolorów na męskie i kobiece.

Oto 5 dowodów na to, że millennial pink dosłownie zalał branżę projektową:

1. Dominacja na wybiegach

Gucci Resort 2017 Gucci Resort 2017
Fenty x Puma by Rihanna Fenty x Puma by Rihanna

Millennial pink przeniknął z wybiegów gigantów branży, takich jak Prada i Gucci, do modowego mainstreamu. Ubrania w tym kolorze znaleźć można teraz w kolekcjach takich marek jak H&M czy Puma. Millennial pink to zatem nie tylko domena wielkich projektantów, ale także kolor ulicy.

2. Różowe jedzenie dla Millenialsów

Czekolada Rose, Compartes Czekolada Rose, Compartes
Cherry blossom, McDonald's Cherry blossom, McDonald's

Z wybiegów millennial pink szybko trafił do naszych... żołądków, a przy okazji oczywiście na Instagrama, bo nic nie generuje polubień tak jak dobry (różowy) foodporn. Trend podłapały zarówno małe manufaktury, jak i wielcy gracze, tacy jak McDonald's.

3. Łóżko z Mediolanu, które zalało Instagrama

'Le Refuge', proj.: Marc Ange 'Le Refuge', proj.: Marc Ange

Łóżko 'Le Refuge' zaprojektowane przez Marca Ange stało się najpopularniejszą na Instagramie instalacją pokazywaną podczas tegorocznej edycji targów Milan Design Week. Swoją popularność zawdzięcza nie tylko metalowym, perforowanym liściom palmowym, które nadają mu rajski i tropikalny charakter, ale także bardzo aktualnej kolorystyce.

4. Designerski mainstream

Muuto Muuto
TON Alba, proj.: Alexander Gufler TON Alba, proj.: Alexander Gufler

Millennial pink nie jest tylko domeną pojedynczych koncepcyjnych instalacji, ale także branżowego mainstreamu. Doskonale było widać to podczas tegorocznej edycji Milan Design Week, gdzie meble w tym odcieniu zaprezentowały tak znane marki jak Muuto, Moroso czy Normann Copenhagen. Nawet marka kojarzona dotychczas przede wszystkim z tradycyjnym designem i giętym drewnem, czyli TON (spadkobierca fabryk Thoneta) pokazała świetną kolekcję tapicerowanych siedzisk Alba, również w odcieniu millennial pink.

5. Różowe wnętrza Millenialsów

decor millennial pink
Restauracja Sketch w Londynie Restauracja Sketch w Londynie

Millennial pink to kolor uwielbiany przez projektantów wnętrz. Jest delikatny i romantyczny, a zarazem na tyle wyrazisty, że sam w sobie jest wystarczającą dekoracją.

Millennial pink świetnie łączy się z innymi pastelowymi odcieniami, ale także z beżami, szarościami, czernią i bielą, stając się jedną z najbardziej uniwersalnych opcji.

Charakterystyczny odcień różu pojawia się zarówno we wnętrzach designerskich kawiarni, restauracji oraz butików, jak i w mieszkaniach wszystkich tych, którzy nie chcą pozostawać w tyle za trendami. 

Do kuchni w kolorystyce millennial pink najlepiej nadaje się sprzęt AGD do zabudowy, który nie burzy spójności wnętrza. Do kuchni w kolorystyce millennial pink najlepiej nadaje się sprzęt AGD do zabudowy, który nie burzy spójności wnętrza.
  • semsung

Lodówkę do zabudowy Samsung docenią miłośnicy designu, którzy z łatwością dopasują ją do swojej wymarzonej kuchni.

Choć z zewnątrz tego nie widać, linia do zabudowy została też wyposażona w wiele zaawansowanych rozwiązań, które zadowolą miłośników kuchennych eksperymentów. Technologia pełnego No Frost eliminuje powstawanie wewnątrz urządzenia szronu, dzięki czemu nie potrzebne jest czasochłonne rozmrażanie lodówki. Twin Cooling Plus™ to system, dzięki któremu żywność dłużej zachowuje świeżość i apetyczny wygląd. Technologia Space Max z kolei zwiększa pojemność, zachowując jednak takie same wymiary zewnętrzne urządzenia. Samsung zadbał również o nowoczesny design i estetykę wykończenia. Srebrny wyświetlacz i półki z hartowanego szkła z metalowym wykończeniem idealnie komponują się z metalowym panelem, który eliminuje wahania temperatury wewnątrz urządzenia.

Lodówka do zabudowy Samsung