rynek

Tomasz Pągowski: 'Wiele polskich mieszkań to prywatne imperia chaosu'

W mieszkaniach, które odwiedzam często jak mantrę powtarzam słowo-klucz 'SELEKCJA!' - mówi Tomasz Pągowski, który prowadzi program 'Remont w 48H'.

F5: Prowadząc takie programy jak 'Remont w 48H', 'Bitwa o Dom' czy 'Samowkręt', trafiasz do odbiorców, którzy dotychczas nie korzystali z pomocy dekoratorów wnętrz lub profesjonalnych ekip remontowych. Co jest najważniejsze dla przeciętnych Polaków we wnętrzach - funkcjonalność, estetyka, niska cena, a może coś jeszcze innego?

Tomasz Pągowski: Nie ma 'przeciętnych' Polaków, każdy Polak jest wyjątkowy! (śmiech) To podstawowa zasada, którą należy sobie przyswoić i mówią o niej wszystkie statystyki dotyczące naszej mentalności.

Na pewno nie chcemy towaru z metra ciętego i nawet jeśli nie stać nas na nic innego, i tak podejmujemy trud by 'przechytrzyć system' i zmylić sąsiada, aplikując coś niestandardowego do naszego zakupu.

Nie lubimy też przepłacać, cenimy funkcjonalność i cały czas uczymy się wyczucia oraz świadomości kompozycji. O tym mówią moje programy i taka jest moja telewizyjna misja.

Wnętrze agencji kreatywnej 'IMATHOME', której współzałożycielem jest Tomasz Pągowski Wnętrze agencji kreatywnej 'IMATHOME', której współzałożycielem jest Tomasz Pągowski

Widzisz też jakie błędy najczęściej popełniają Polacy przy urządzaniu swoich wnętrz. Jakie najważniejsze rady, byś im dał?

Jesteśmy ambitni i chcemy dużo, a to nas często gubi. Przedstawiciele pokolenia Y reprezentują konsumpcjonizm 2.0 (a może to już 3.0), chcą mieć nowe rzeczy, więc stare opychają na Allegro czy OLX lub po prostu wyrzucają. Kultywują mobilność i wychowani są na oszczędnym w formie stylu skandynawskim, więc stawiają na mniejszą ilość przedmiotów, w świadomie aranżowanej przestrzeni. Powoli też wyrastają z tymczasowości czasów studenckich bazujących na taniej, ogólnodostępnej marce, na rzecz produktów lepszej jakości, które lepiej oddadzą ich indywidualizm. Jest mi z tym po drodze.

Większość społeczeństwa stanowi jednak pokolenie Z, ukształtowane przez przełom ustrojowy i 'polski dziki zachód' lat 90.

To przedstawiciele konsumpcjonizmu 1.0, którzy zawsze są gotowi na więcej, lecz nie lubią pozbywać się starych przedmiotów. Dojrzewali stylistycznie w czasach, gdy pojawiało się u nas mnóstwo nowych gadżetów i rozwiązań. Każdy pojedynczy przedmiot był niezależnym mikrokosmosem ich pragnień o upgradzie dnia codziennego i podniesieniu standardu życia. Nikt wtedy nie patrzył na kompozycję sumy tych przedmiotów i w większości mieszkań powstawały prywatne 'imperia chaosu'. Takie podejście ciągle jest obecne w wielu mieszkaniach, które odwiedzam i jak mantrę powtarzam hasło-klucz 'SELEKCJA'! 

W urządzeniu wnętrza 'IMATHOME' pomagała ekipa marki VANK W urządzeniu wnętrza 'IMATHOME' pomagała ekipa marki VANK

Jesteś też współzałożycielem agencji kreatywnej 'IMATHOME'. Czym zajmuje się firma? Obecność w mainstreamowych mediach pomaga w takim biznesie? 

Nazwa IMATHOME to nasz manifest. Wraz z moją partnerką w pragmatyczny sposób szanujemy nasze artystyczne dusze (śmiech). Jesteśmy pracoholikami, lecz nie tolerujemy etatowego kieratu.

Cały czas pracujemy, ale nie lubimy wychodzić do pracy. Stąd nazwa 'IMATHOME' - cokolwiek robimy, chcemy czuć się jak w domu.

Zajmujemy się projektowaniem, multimediami, identyfikacją wizualną, eventami, a ostatnio przede wszystkim tworzeniem i koordynacją projektów w ramach mojego programu 'Remont w 48H'. O ile w działaniach kreatywnych moja osoba daje klientom poczucie bezpieczeństwa, o tyle w koordynacji eventów raczej mi to nie pomaga, zbyt często brany jestem za prelegenta… (śmiech).

'IMATHOME' 'IMATHOME'

Pomagasz innym w kwestii wystroju wnętrz i prac remontowych, porozmawiajmy jednak o twoim wnętrzu. Sam je projektowałeś? Co było dla ciebie najważniejsze?

Projektowanie naszej przestrzeni to proces zbiorowy. Z biura na co dzień korzysta 7 osób, a 4 z przestrzeni prywatnej. Zależy mi na tym, aby każdy miał swój wkład, który pozwoli mu czuć więź z tym miejscem. Oczywiście ciężar opinii na temat efektów finalnych spoczywa na moich barkach, więc moim podstawowym zadaniem było zebrać wszystkie pomysły w spójną stylistycznie całość i dopilnować jakości wykonania. Ponieważ najlepiej stymuluje mnie formuła programu zrobiliśmy z tego youtube'owy cykl 'Pągowski u Siebie', w realizacji którego pomogło nam kilka uznanych marek gwarantujących wysoką jakość elementów wystroju wnętrz i mebli.

'IMATHOME' 'IMATHOME'

Jesteś freelancerem, więc dom jest dla ciebie zarówno przestrzenią relaksu, jak i pracy, tak jak zresztą dla wielu mieszkańców współczesnych miast. Jak dobór odpowiednich mebli może ułatwić pracę w domu?

Nie do końca czuję się freelancerem, ale bezwzględnie jestem emisariuszem takiego stylu życia i piewcą idei home office! (śmiech). Od lat obserwuję bacznie jak rozwija się ta tendencja w Polsce i cieszę się, że jest to trend wznoszący. Nie chodzi tu wyłącznie o freelancerów, ale o całe rzesze samozatrudnionych i mikroprzedsiębiorstw. Pracujemy aktualnie nad usystematyzowaniem tematu i opracowaniem praktycznych rozwiązań, w których bez wątpienia pomocni są świadomi trendu projektanci i producenci mebli.

Przy realizacji 'Pągowski u Siebie' poznałem ekipę marki VANK, której meble w pewien sposób definiują 'powściągliwy luz' naszej przestrzeni biurowej.

Meble VANK ają nam jednocześnie poczucie komfortu pracy, swobody komunikacji, jak i możliwość relaksu, ale nie powinny rozleniwiać, od tego są inne przestrzenie.

  • vnk

! UWAGA KONKURS !

 

Pokaż nam swoje miejsce pracy i wygraj wyposażone w elektryczną regulację wysokości biurko VANK_move warte ponad 4000 zł.

 

Do końca marca na łamach F5 będziemy wam prezentować najlepiej zaprojektowane przestrzenie, w których można płynnie łączyć pracę z czasem wolnym. Będziemy także podpowiadać, co zrobić, by zrelaksować się po pracy. W ten sposób chcemy was zainspirować do uczestnictwa w konkursie 'Nowoczesna Praca', który organizujemy wspólnie z marką VANK.

By wziąć udział w konkursie, wystarczy wrzucić na Instagrama zdjęcie swojego miejsca pracy z hasztagami #F5, #VANK i #NowoczesnaPraca oraz tagiem @vank_furniture. Na zdjęciu należy też otagować trzech znajomych, którzy mogą wziąć udział w konkursie.

Na początku kwietnia wspólnie z przedstawicielami VANK wybierzemy właściciela najbardziej kreatywnego miejsca pracy, który wygra biurko VANK_move warte ponad 4000 zł. Regulamin konkursu dostępny tutaj

  • prensz
  • presza