marka

Nike wprowadza sportowy hidżab i kolekcję plus-size

Marka udowodniła, że dba o potrzeby wszystkich kobiet. 

Ostatnie działania Nike pokazują, że firma rozumie różnorodność kobiecego świata i wie jak walczyć ze stereotypami. 

Potwierdza to m.in. szeroko komentowana w mediach decyzja Nike o wprowadzeniu do sprzedaży sportowego hidżabu.

Muzułmanki, które uprawiają sport, napotykają na swojej drodze wiele przeszkód. Chodzi tu zarówno o bariery kulturowe, ale także o bardziej przyziemne niedogodności związane z koniecznością noszenia hidżabów niedostosowanych do wykonywania aktywności fizycznej. Właśnie dlatego Nike postanowiło pomóc kobietom rozwiązać ten problem.

nike2

– Nike Pro Hijab został stworzony w odpowiedzi na prośby sportsmenek, które zgłaszały się do nas z informacją, że naprawdę potrzebują takiego produktu – powiedziała, w rozmowie dla 'Al Arabiya English', rzeczniczka Nike - Megan Saalfeld.

Produkt ma trafić do sklepów w 2018 roku. Zostanie wykonany z elastycznego i przewiewnego materiału, dzięki któremu skóra będzie mogła oddychać. Sportowe hidżaby testują obecnie profesjonalne sportsmenki, m.in. łyżwiarka figurowa reprezentująca Zjednoczone Emiraty Arabskie - Zahra Laki. Warto wspomnieć, że sportowe hidżaby wprowadziły wcześniej mniejsze marki, jednak to dzięki Nike kwestia potrzeb muzułmanek realizujących się w sporcie nabrała globalnego zasięgu.

Nike dba także o potrzeby kobiet plus-size, o czym świadczy nowa dedykowana im kolekcja, która pojawiła się na rynku kilku dni temu. 

Okazuje się bowiem, że z jakiegoś bliżej nieokreślonego powodu, marki sportowe tworzą swoje ubrania głównie w małych rozmiarach. Być może ich zdaniem tylko szczupłe osoby zasługują na to, żeby dobrze wyglądać na siłowni, a kluby fitness to rewia mody zarezerwowana wyłącznie dla tych pięknych, zgrabnych i fit. 

nike8

Kobiety, które nie mieszczą się w obcisłe koszulki, mają problem z kupieniem odpowiedniego stroju do ćwiczeń. Zwykle są skazane na obszerny t-shirt i zwykłe legginsy. Nike postanowiło przyjść im z pomocą, wprowadzając kolekcję do ćwiczeń plus-size. 

Uważamy, że kobiety są silniejsze, odważniejsze i bardziej otwarte niż kiedykolwiek. Celebrujemy różnorodność sportsmenek począwszy od ich pochodzenia, a skończywszy na kształcie ciała - komentują przedstawiciele firmy.

W kolekcji znalazły się m.in.: bluzy, legginsy czy kurtki do biegania w rozmiarach od XL do 3XL. Ubrania promują m.in. niezwykle pewne siebie influencerki: Danielle Vanier oraz Gracie Francesca.

nike6

Temat plus-size pojawił się także w lipcowej kampanii marki promującej sportowe staniki Nike Pro Bra. Wystąpiły w niej modelka Paloma Elsesser oraz instruktorka jogi Claire Fountain. Był to pierwszy raz w historii marki, gdy ich ubrania reklamowały kobiety plus-size.

- Ludzie wciąż przekonani są o tym, że wiedzą, jak wygląda idealny okaz zdrowia, i że jest nim szczupła kobieta. Jednak, nie tylko każda osoba jest inna, ale też każde ciało. Nie możemy z góry określić jak powinna wyglądać zdrowa osoba - powiedziała Paloma Elsesser.

Kampania spotkała się z niezwykle pozytywnym odbiorem i wywołała w sieci prawdziwą burzę. Doceniono krok Nike w walce ze stereotypem wysportowanej kobiety. Z niecierpliwością czekamy na kolejne działania marki skierowane do kobiet.

nike 1
  • prensz
  • presza