rynek

5 sposobów na relaks w czasie pracy !KONKURS!

Opisujemy kilka skutecznych trików, dzięki którym zachowasz spokój w pracy i nabierzesz sił do dalszej walki.

W dzisiejszych czasach poziom stresu zawodowego bywa bardzo wysoki. Według eksperta od technik relaksacyjnych, Darrena Zeera, ludzie zawsze odczuwają pewną presję związaną z pracą, bez względu na fach, jakim się trudnią oraz zakres obowiązków czy poziom dochodów. Stres jako taki jest zresztą zjawiskiem pozytywnym, wręcz niezbędnym, by w ogóle chciało nam się wstać z łóżka. Jeżeli jednak wymyka się spod kontroli i zmienia w stan permanentny, staje się naszym największym wrogiem. By tego uniknąć, warto stosować sprawdzone triki, które pozwalają podchodzić do swoich obowiązków z większym spokojem. Oko kilka z nich.

1. Pij kuloodporną kawę, czyli zamień cukier na tłuszcz

kawa

'Kuloodporna kawa' to nic innego jak americano z dodatkiem masła i oleju kokosowego. Po zblendowaniu wszystkich składników smakuje jak latte. Warto ją pić szczególnie w godzinach przedpołudniowych. Dlaczego? Ponieważ rano mamy wysoki poziom kortyzolu, zwanego hormonem stresu.

Tłuszcze dostarczają energii i w połączeniu z kofeiną pobudzają mózg do wydajnej pracy, jednak –  w przeciwieństwie do cukru – nie powodują wahań poziomo insuliny ani ponownych wyrzutów kortyzolu.

Dzięki piciu 'kuloodpornej kawy' unikniesz wywołanego przez insulinowy rollercoaster efektu zamglenia umysłu i zachowasz spokój, utrzymując energię na stałym, wysokim poziomie.

2. Stosuj techniki progresywnej relaksacji mięśni

relaks

Progresywna relaksacja jest techniką opracowaną w latach 30. przez amerykańskiego psychiatrę i fizjologa, Edmunda Jacobsona. Jej podstawą jest założenie, że odprężenie psychiczne wynika z odprężenia fizycznego. Dzięki regularnej praktyce to ćwiczenie pomaga dostrzec i przeciwdziałać pierwszym oznakom napięcia mięśniowego, które towarzyszy stresowi.

By wykonać trening Jacobsona, trzeba koncentrować się na jednoczesnym napinaniu kolejnych grup mięśni i rozluźnianiu pozostałych, poczynając od stóp.

Ćwiczenie zmniejsza napięcia w układzie mięśniowym, niepokój i inne problemy emocjonalne, działa też uspokajająco i relaksująco na centralny system nerwowy.

3. Ćwicz biurową jogę

relaks

Joga to jeden z najbardziej skutecznych sposobów osiągania stanu totalnego relaksu. Nie musisz jednak odrazu przyjmować pozycji kobry, polerując biurową posadzkę.

Darrin Zeer, autor bestsellerowych książek na temat jogi, radzi, by siedząc przy biurku, spleść palce za głową, następnie rozluźniając ramiona wypchnąć łokcie ku tyłowi, sukcesywnie pogłębiając ruch.

Oczywiście nawet przy biurowej wersji jogi nie wolno zapomnieć o głębokim i miarowym oddechu.

4. Przestaw się na odpowiednią częstotliwość

muzyka

Jeśli nie radzisz sobie z presją czasu i nie możesz się skupić, załóż słuchawki i posłuchaj instrumentalnego rocka lub relaksacyjnej muzyki elektronicznej (serwisy streamingowe takie jak Spotify mają w swojej bibliotece odpowiednie playlisty).

Mózg to 100 miliardów porozumiewających się ze sobą neuronów wykazujących dużą aktywność elektryczną o częstotliwości zależnej od tego, co w danym momencie robimy.

Wykazano, że fala dźwiękowa może zmieniać fale mózgowe, wprowadzając nas m.in. w stan maksymalnego skupienia czy głębokiego relaksu.

5. Nie pracuj w jednej pozycji

pozycje

Specjaliści zalecają zmianę pozycji pracy trzy razy w ciągu godziny, ponieważ to wpływa pozytywnie na stan napięcia mięśniowego i metabolizm oraz ułatwia utrzymanie odpowiedniego poziomu natlenienia mózgu.

Kiedy paraliżuje cię niepokój, zmiana pozycji pozwala spojrzeć na problem z innej strony.  Nawet odrobina aktywności fizycznej rozładowuje stres.

Na szczęście współczesne biura i przestrzenie coworkingowe coraz częściej są wyposażone w meble sprzyjające pracy w najróżniejszych konfiguracjach. Świetnym przykładem takiego rozwiązania jest wyposażone w elektryczną regulację wysokości biurko VANK_move, które można wygrać w naszym konkursie (szczegóły poniżej).

  • vank

Różnice między przestrzeniami mieszkalnymi, biurowymi i publicznymi zacierają się. Dlatego polska marka meblowa VANK od początku stawia na uniwersalny, minimalistyczny design, który dobrze sprawdza się w każdej z tych przestrzeni. 

Doskonałym przykładem tej strategii jest wyposażone w elektryczną regulację wysokości Biurko VANK_move, przy którym można pracować zarówno w pozycji siedzącej, jak i stojącej. Ta druga cieszy się w ostatnich latach rosnącym zainteresowaniem, ponieważ współcześni pracownicy coraz częściej muszą działać w grupie, a wspólna praca nad projektem często odbywa się właśnie w pozycji stojącej. Rośnie też liczba freelancerów, którzy pojawiają się w biurach lub w centrach coworkingowych tylko od czasu do czasu i potrzebują miejsca do pracy 'z doskoku'. Zmiana pozycji raz na kilka godzin jest zresztą zalecana właściwie każdemu pracownikowi biurowemu, gdyż pozwala uniknąć wielu chorób cywilizacyjnych. W przypadku VANK_move ta funkcja ma jeszcze jedną zaletę – biurko ma naprawdę duży blat, dlatego można je wykorzystywać jako stół do wspólnego biesiadowania. 

VANK_move VANK_move

! UWAGA KONKURS !

 

Pokaż nam swoje miejsce pracy i wygraj wyposażone w elektryczną regulację wysokości biurko VANK_move warte ponad 4000 zł.

 

Do końca marca na łamach F5 będziemy wam prezentować najlepiej zaprojektowane przestrzenie, w których można płynnie łączyć pracę z czasem wolnym. Będziemy także podpowiadać, co zrobić, by zrelaksować się po pracy. W ten sposób chcemy was zainspirować do uczestnictwa w konkursie 'Nowoczesna Praca', który organizujemy wspólnie z marką VANK.

By wziąć udział w konkursie, wystarczy wrzucić na Instagrama zdjęcie swojego miejsca pracy z hasztagami #F5, #VANK i #NowoczesnaPraca oraz tagiem @vank_furniture. Na zdjęciu należy też otagować trzech znajomych, którzy mogą wziąć udział w konkursie.

Na początku kwietnia wspólnie z przedstawicielami VANK wybierzemy właściciela najbardziej kreatywnego miejsca pracy, który wygra biurko VANK_move warte ponad 4000 zł. Regulamin konkursu dostępny tutaj

  • best of polska
  • kupse2