rynekmarkamedia

Rozwód rodziców to normalna rzecz - mówi bohater polskiej kampanii IKEA

W drugim dokumencie reklamowym z serii #jesiennezmiany IKEA pokazuje historię rodziny wielodzietnej, która musi sobie poradzić z dużymi zmianami.

W zeszłym tygodniu na łamach F5 pisaliśmy o pierwszej odsłonie nowej kampanii IKEA – #jesiennezmiany. Nie było w niej informacji o produktach szwedzkiej marki czy najnowszych promocjach. Zamiast tego firma pokazała codzienność autentycznej polskiej rodziny, która czeka na narodziny drugiego dziecka i przygotowuje się na związane z tym zmiany.

Dokument reklamowy zdobył sporą popularność w sieci, przy okazji wzbudzając też nieco kontrowersji.

Niektórzy twierdzili, że obraz jest zanadto naturalistyczny, dla innych bohaterowie byli zbyt wielkomiejscy. Ciekawe jaki będzie odbiór kolejnej odsłony kampanii #jesiennezmiany, w której IKEA przygląda się życiu rodziny wielodzietnej, która również przygotowuje się na duże zmiany.

W filmie pokazano historię 8-osobowej rodziny widzianej z perspektywy dwóch chłopców - Olka i Franka. Pierwszy z nich chodzi do liceum i powoli przygotowuje do wyprowadzki z domu i wejścia w dorosłość. Franek natomiast kończy gimnazjum, więc również czekają go zmiany.

W tle pojawia się wątek rozwodu rodziców, nie jest on jednak traktowany jak wielka tragedia czy problem, którego nie da się rozwiązać.

Rozwód rodziców to jest moim zdaniem zupełnie normalna rzecz, po prostu się rozchodzą. Tata nie będzie mieszkał z nami, ale wydaje mi się, że będzie go tyle samo, co wcześniej. – komentuje Olek (to już druga reklama IKEA, której poruszana jest tematyka rozwodów, wcześniej ten wątek pojawił się w szwedzkiej kampanii firmy). Film znów ma charakter dokumentu reklamowego – widzimy sceny z codziennego życia rodziny, a meble IKEA pojawiają się tylko jako element wyposażenia wnętrz. W ten sposób firma chce przyciągnąć uwagę konsumentów znudzonych standardową reklamą i zainspirować ich do urządzania domu #poswojemu (to motyw przewodni Katalogu IKEA 2017).

Za koncept kreatywny dokumentu odpowiada agencja GREY, produkcją zajęła się Fog Content Agency.

ikea
  • best of polska
  • kupse2