rynekmarkamedia

IKEA porusza w reklamie temat rozwodów i dzielenia się wychowaniem dzieci

Współczesne marki boją się pokazywać swoje produkty w kontekście rozwodów, mimo że ten problem dotyczy milionów ludzi. IKEA próbuje to zmienić w ramach odważnej kampanii 'Tam, gdzie toczy się życie'.

IKEA nie boi się dotykać trudnych tematów w swoich kampaniach promocyjnych i społecznych. Udowodniły to chociażby takie akcje jak głośny projekt Better Shelter czy konkurs Refugee Challenge, do którego zgłaszano koncepcje mogące pomóc w integracji uchodźców. Świetnym przykładem jest też przeprowadzony przez polski oddział firmy eksperyment społeczny, który pokazał, że Polacy często nie znają swoich sąsiadów. W najnowszej reklamie IKEA zdecydowała się pokazać swoje produkty w kontekście rozwodów i dzielenia się wychowaniem dzieci. Dlaczego?

Współcześni marketerzy boją się poruszać temat rozwodów i rozstań w kampaniach reklamowych, bo wydaje im się zbyt depresyjny.

Z roku na rok coraz więcej ludzi na świecie musi sobie jednak radzić z tym problemem. Według danych GUS w 2014 roku współczynnik liczby rozwodów do liczby nowych małżeństw w Polsce wyniósł 37 proc., dekadę wcześniej ten współczynnik był znacznie niższy i wynosił 25 proc. Podobnie jest w Szwecji, dlatego IKEA w reklamie przeznaczonej na ten rynek postanowiła opowiedzieć historię pary po rozwodzie, która dzieli się wychowaniem dziecka. Firma nie przedstawia jednak cukierkowej, perfekcyjnej wizji życia po rozstaniu, wręcz przeciwnie. Spot udowadnia, że IKEA rozumie problemy podzielonych rodzin i pokazuje, w jaki sposób produkty marki mogą pomóc je rozwiązać, a całość kończy hasłem: 'Tam, gdzie toczy się życie'. Zresztą najlepiej zobaczcie sami.

- IKEA chce być dokładnie tam, gdzie toczy się życie jej klientów, cokolwiek by się nie działo. To sprawia, że firma wie, jak tworzyć produkty, które zaspokajają ich codzienne potrzeby - komentuje przedstawiciel agencji Akestam Holst, która odpowiadała za realizację reklamy. Dzięki kampanii IKEA dołącza do takich marek jak Honey Maid czy Ford, które jako pierwsze poruszały temat rozwodów w swoich reklamach. Hasło 'Tam, gdzie toczy się życie' jest spójne z hasłem nowego Katalogu IKEA 2017 - 'Dla wszystkich, którzy chcą żyć po swojemu'.

IKEA