rynekmarka

IKEA otworzy mniejsze sklepy w centrach miast

IKEA stawia na mniejsze sklepy, by klienci, którym przeszkadzają zbyt długie dojazdy, mogli kupować po swojemu.

Kilka dni temu IKEA opublikowała wyniki sprzedaży w minionym roku obrotowym, który zakończył się 31 sierpnia. W czasie ostanych 12 miesięcy przychody szwedzkiej firmy zwiększyły się o 7,1 proc., przekraczając 34 mld euro. Tak dobry wynik udało się osiągnąć m.in. dzięki dużym wzrostom sprzedaży w Chinach i w Polsce (szczegółowe dane dla poszczególnych rynków nie zostały niestety podane). IKEA ma jednak apetyt na znacznie więcej - do 2020 roku firma chce osiągać przychody na poziomie 50 mld euro rocznie. Żeby to się udało, firma chce rozwijać sprzedaż online i otwierać mniejsze sklepy w centrach miast.

Małe punkty IKEA będą miały około 2 tys. m2 powierzchni, podczas gdy standardowe domy handlowe marki mają nawet 30 tys. m2. 

W tzw. sklepach 'click-and-collect' klienci będą mogli obejrzeć i przetestować wybrane produkty, skorzystać z porad doradców i złożyć zamówienie, a w wybranych punktach zjeść klopsiki lub inne skandynawskie specjały. Pierwsza placówka tego typu otworzyła się w Hiszpanii w marcu 2015 roku, obecnie działa w sumie 19 takich sklepów w 11 krajach. W najbliższych latach powstanie ich jednak znacznie więcej. Ciekawe kiedy pierwsza mała IKEA ruszy w Polsce.

ikea
  • kupse

Najnowszy numer F5 Print Edition 'Nowa Europa' jest poświęcony dominującym tendencjom w procesie budowy nowej, europejskiej tożsamości – uwzględniającej wpływy imigrantów z Afryki i Bliskiego Wschodu, jak również krajów byłego bloku wschodniego. Gorąco zachęcamy do lektury. 

  • kupse2