rynek

Nacisk na ekologię to jeden z wymogów rynku motoryzacyjnego. W tym kierunku podąża także BMW

Prace nad ogniwami paliwowymi, napędy hybrydowe typu plug-in? Rynek wymusza na producentach aut bardziej ekologiczne podejście. Także BMW zdaje się podążać w tym kierunku.

BMW jest jednym z czołowych producentów samochód na świecie. W tym roku marka z Monachium obchodzi swoje stulecie. To doskonały czas na przedstawienie wizji rozwoju firmy. Podczas corocznej konferencji prasowej Bawarczycy przedstawili swoją strategię na najbliższe lata. Zgodnie z ostatnimi wymogami rynku motoryzacyjnego szczególny nacisk położony został na ekologię. Monachijczycy planują dalszy rozwój modeli i3 oraz i8. Mniejszy model ma zostać wyposażony w większą baterię, natomiast hybrydowego sportowca będzie można zamówić również w wersji roadster. Podobnych zmian można spodziewać się w kontrolowanej przez BMW marce Mini. Oferta modelowa poszerzona zostanie o hybrydowe wersje plug-in.

BMW i8 BMW i8

Niemiecki producent nie rezygnuje również z innych 'zielonych' technologii, czego przykładem są dalsze prace nad ogniwami paliwowymi. Inżynierowie z BMW wierzą, że w przyszłości alternatywne sposoby napędzania aut funkcjonować będą obok siebie. Firma przyznaje, że w egzemplarzach prototypowych samochodów z ogniwami paliwowymi udało się już osiągnąć zasięg 435 mil.

Z drugiej strony Bawarczycy dość realistycznie patrzą na rynek samochodowy i przyznają, że nadal czołową rolę odgrywał będzie silnik spalinowy.

Firma nie przedstawiła szczegółowych planów, jednak również i tutaj można spodziewać się dalszych prac nad poprawą ekonomii i czystości spalin. Dodatkowo Monachijczycy planują rozszerzenie linii M i M Performance na segmenty z dużym potencjałem sprzedażowym.

BMW

Podobnie jak wiele innych marek BMW musi zdefiniować swoje miejsce na motoryzacyjnej mapie przyszłości. Dalekosiężną wizję mają przybliżyć auta koncepcyjne. Pierwszym z nich jest zaprezentowane w Genewie BMW Vision Next 100. Śmiały koncept ukazuje nowoczesne auto o futurystycznych kształtach i niezwykle niskim współczynniku oporu powietrza.

Producent nie podał szczegółów układu napędowego, jednak można spodziewać się pewnej elektryfikacji napędu.

Ciekawostką jest zastosowanie dwóch trybów jazdy. W trybie 'Ease' samochód jest w pełni autonomiczny, natomiast możliwe jest również aktywowanie trybu 'Boost', gdzie to kierowca przejmuje kontrolę nad samochodem przy relatywnie niewielkiej pomocy systemów elektronicznych. Cieszy fakt, że w dobie dążeń do całkowitej redukcji roli kierowcy bawarska marka nie zapomina, że jednym z jej haseł reklamowych jest 'The Ultimate Driving Machine'.

BMW Vision Next 100 to pierwszy z czwórki konceptów związanych z ostatnim jubileuszem BMW. Prototyp prezentowany będzie w Chinach, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. W Londynie do Vision Next 100 dołączą koncepty autorstwa Rolls-Royce'a i Mini, a w Los Angeles jubileuszowy zestaw uzupełni koncepcyjny motocykl.

  • nowa belka