rynek

Opublikowano zestawienie najczęściej wyszukiwanych marek samochodowych – BMW liderem

Serwis CarWow przygotował zestawienie najczęściej wyszukiwanych marek samochodowych. Okazuje się, że liderem wyszukiwań jest niemiecka marka BMW, która dzierży palmę pierwszeństwa w 61 krajach. Z kolei statystyki naszego kraju nieco zaskakują...

Brytyjski serwis CarWow, bazując na danych z wyszukiwarki Google, przygotował bardzo interesujący raport. Po przeanalizowaniu raportów z praktycznie wszystkich krajów okazało się, że liderem wyszukiwań jest niemiecka marka BMW, która dzierży palmę pierwszeństwa w 61 krajach. Tuż za nią znajduje się japońska Toyota prowadząca w 56 państwach. Trzecie miejsce na podium zajmuje koreański Hyundai liderujący w 14 krajach.

Europa Europa

Jeszcze ciekawsze wnioski daje obserwacja poszczególnych kontynentów.  W Europie liderem jest BMW. Szczególną pozycję bawarskiej marki widać w Europie Środkowej i Wschodniej. Co ciekawe, nasz kraj jest jedynym miejscem z tak wyraźną pozycją Skody, którą nawet w rodzimych Czechach dystansuje Hyundai. Ciekawostką może być wysoka pozycja Tesli w Norwegii, natomiast żadnej niespodzianki nie ma w przypadku Albanii, gdzie nadal 'bez gwiazdy nie ma jazdy'.

Ameryka Północna Ameryka Północna
Ameryka Środkowa Ameryka Środkowa

Absolutna dominacja Toyoty w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie pokazuje, że nie bez przyczyny książka o niegdysiejszym centrum amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego nosi tytuł 'Detroit. Sekcja zwłok Ameryki'.

Ameryka Południowa Ameryka Południowa

Rzut oka jedynie na mapę pozwala stwierdzić, że Ameryka Południowa to kontynent zdominowany przez Chevroleta. Kroku dotrzymuje mu Volkswagen dominujący na największym w tamtej części świata rynku brazylijskim. Ciekawą informacją jest również silna pozycja indyjskiej marki Tata w Urugwaju oraz mały francuski akcent w postaci Peugeota w Gujanie. Oczywiście Francuskiej.

Afryka Afryka

Afryka to połączenie praktycyzmu (Toyota) i fascynacji motoryzacją rodem z Monachium. To również kontynent, który najbardziej zaskoczył. To właśnie w Afryce znajduje się państwo, w którym najczęściej wyszukiwaną marką było… Bugatti. Taka sytuacja ma miejsce w Nigrze, który niemal od zawsze znajduje się w grupie najbiedniejszych krajów świata. Można również zadać pytanie, ile kilometrów dróg w Nigrze przystosowanych jest do użytkowania jakiegokolwiek auta sportowego.

Azja Azja

Na wynik BMW największy wpływ ma właśnie dominacja w Azji. Pozycja bawarskiego producenta szczególnie dziwi w kontekście państw z tak rozwiniętym przemysłem motoryzacyjnym jak Japonia i Korea Południowa. Bez wątpienia zaskakuje również pozycja Tesli w Chinach.

Południowo-Wschodnia Azja i Oceania Południowo-Wschodnia Azja i Oceania

Fragmentem Azji wydartym BMW przez Toyotę jest południowo-wschodnia część kontynentu. Japończycy dominują również w  Australii. Ta część świata wydaje się relatywnie mało przewidywalna. Mieszkańcy Kambodży i Filipin wykazują  duże zainteresowanie marką Smart, natomiast liderem w Nowej Zelandii jest Mitsubishi. Prawdziwym wzorem patriotyzmu konsumenckiego są Malezyjczycy wyszukujący głównie informacji o rodzimej marce Perodua.

  • nowa belka