rynekmarkamedia

IKEA upraszcza Walentynki, wypuszczając instrukcje obsługi związków

Miłość jest tak skomplikowana, że powinna mieć instrukcję obsługi! Walentynkowy trolling IKEA podbija internet. 

IKEA jest mistrzem autotrollingu. W ten sposób firma pokazuje, że ma dystans do siebie i spuszcza nieco powietrza z idyllicznego, skandynawskiego wizerunku. 

Szwedzka marka udowadnia, że rozumie współczesny internet, bo jej autoironiczne akcje często stają się viralami. 

O kilku z nich pisaliśmy zresztą na F5. W zeszłym roku IKEA poprosiła znanego krytyka literackiego o zrecenzowanie jej katalogu, który jest obecnie najpoczytniejszą 'książką' na świecie (drukuje się go w 220 mln kopii!). Krytyk nie szczędził publikacji subtelnych złośliwości, ale jednocześnie cały czas pokazywał jej zawartość, a nagranie jego wypowiedzi cieszyło się sporą popularnością w internecie. Przy okazji tegorocznych Walentynek, agencja BBH Asia Pacyfic odpowiadająca za komunikację IKEA w Singapurze, w Malezji i na Tajwanie, postanowiła strollować charakterystyczne instrukcje firmy, które często są obiektem żartów. W końcu miłość jest tak skomplikowana, że powinna mieć prostą, uniwersalną instrukcję obsługi. 

ikea

W sieci pojawiła się seria zabawnych obrazków, na których pokazano różne problemy w związkach i produkty IKEA, które mogą pomóc je rozwiązać. Czy akcja stanie się kolejnym viralem? To okaże się po Walentynkach, ale ilość udostępnień na różnych międzynarodowych serwisach pokazuje, że autotrolling znowu się opłacił.  

ikea
IKEA
IKEA
IEKA
ikea
reduce
  • nowa belka