rynekmarkamedia

10 sposobów na przyciągnięcie twojej uwagi

Wystarczy kilka sprytnych trików, by przyciągnąć uwagę konsumentów. Studio progressivo przedstawia 10 sprawdzonych sposobów, którym sami ulegliście choćby raz.

Choć cycki, seks i porno nie budzą już takich emocji jak kiedyś, nie potrzeba jakichś szczególnych zabiegów, by zwrócić uwagę konsumenta. Wbrew pozorom jesteśmy mniej skomplikowani, niż nam się wydaje – wystarczy kilka sprytnych trików i nie dość, że możemy kupić zainteresowanie odbiorcy, to czasami wręcz zyskać wiernego wyznawcę, który odda za nas nerkę. Przedstawiamy 10 szybkich i sprawdzonych sposobów, którym sami ulegliście choćby raz – czy wam się to podobało, czy nie.

1. Kot się ściele gęsto

Są gwarantem, że dany komunikat zostanie przynajmniej zauważony.

Od góry: Senator Bernand Sanders, Kitler, Nayan Cat, Kot Kosmonauta Od góry: Senator Bernand Sanders, Kitler, Nayan Cat, Kot Kosmonauta

2. Byle mówili

Odwoływanie się do pierwotnych instynktów, lęków i pragnień, stanowi potężne narzędzie manipulacji w rękach projektantów i światowych koncernów.

Jeżeli w ślad za tym podąża kontrowersja o charakterze religijnym, tożsamościowym, rasowym, kulturowym czy światopoglądowym, sukces gwarantowany.

Od góry: American Apparel, United Colors of Benetton, Sisley Od góry: American Apparel, United Colors of Benetton, Sisley

3. Gra w kolory

By rozpoznać daną markę, nie musisz widzieć jej logo. Wystarczy jedynie kolor, który osadzony w odpowiednim kontekście, wywoła zamierzony efekt.

Jeżeli na widok czerwonego tła z żółtym napisem lub kształtem robicie się głodni, to znaczy, że McDonald’s wykonał kawał dobrej roboty.

Od góry: Kampania koncernu McDonald’s, opakowanie Nutella, Matt Mccormick – prace Od góry: Kampania koncernu McDonald’s, opakowanie Nutella, Matt Mccormick – prace

4. Śmiali i piękni

Fascynuje nas ilość reklam z grupką hipsterów w roli głównej.

Nie ważna jest jednak fabuła. Neurony lustrzane sprawią, że poczujemy się młodsi, bardziej atrakcyjni i bogaci. W tle leci numer popularnego zespołu indie-rockowego, a balansujący nad kraterem bohater, niczym alpinista na szczycie Mount Everest, próbuje nas przekonać, że bez jednej magicznej litery życie traci smak. 

5. Zakazana przyjemność

Dobra wiadomość dla nałogowych palaczy.

Wg badań popularne odstraszacze zamieszczane na paczkach papierosów, przypominające nekrologi, zamiast zniechęcać, podświadomie zachęcają do sięgnięcia po papierosa.

Wystarczy, że te groźnie wyglądające komunikaty łączą się z przyjemnością, jaką daje palenie. Proste i skuteczne.

Artystyczna polemika z ostrzeżeniami zamieszczanymi na paczkach papierosów – praca studia progressivo Artystyczna polemika z ostrzeżeniami zamieszczanymi na paczkach papierosów – praca studia progressivo

6. Gif

Do skuteczności gifów nie musimy chyba nikogo przekonywać.

Po co tracić czas na statyczny obraz, skoro może być on ruchomy?

Changes Bowie

7. Ukryta prawda

Wyobraź sobie, że po 20 latach, ktoś przewraca twoje przekonania do góry nogami, burząc wewnętrzny spokój i poddając w wątpliwość misternie skonstruowany przez ciebie obraz danej rzeczy. Nie tyle jesteś w szoku, co masz poczucie, jakbyś odkrył spiskową teorię dziejów. Dlatego jeśli zewsząd zalewają cię artykułu o tytułach w stylu: '5 faktów, o których nie wiedziałeś…' lub 'Cała prawda o…', wiedz, że coś się dzieje.

8. WTF?! 

Czy wszystko musi mieć sens? Najwyraźniej nie, skoro taką popularnością cieszą się blogi i filmiki, po obejrzeniu których masz ochotę krzyknąć WTF?!

Im mniej całość trzyma się kupy, tym lepiej – ważne, by oscylowała na granicy żartu i absurdu.

źródło: dangerousminds.net źródło: dangerousminds.net

9. Ułatw sobie życie

Tak działają lifehacki, czyli szybkie i rzekomo sprawdzone pomysły, np. na walkę z pryszczami czy bezinwazyjne obieranie ziemniaków. Jak dobry informacyjny fast food – tanio i skutecznie uporają się z twoim problemem, dając choćby chwilowe ukojenie. Ten, kto nie lubi ułatwiać sobie życia, wszędzie tam, gdzie to możliwe, niech pierwszy rzuci kamieniem!

10. Jesteś z nami albo przeciwko nam

Już nie z krzyżem na szyi, tylko z białymi słuchawkami w uszach – tak nowa generacja manifestuje swoją konsumencką pobożność, czcząc wszystko, co opatrzone jest jedynym słusznym i nobilitującym znakiem.

Nie od dziś wiadomo, że najlepsze światowe marki zbudowały swoją pozycję, operując tymi samymi narzędziami, co systemy religijne.

Poczucie przynależność, atmosfera tajemniczości, rytualne obcowanie z produktem. Mistrzostwo osiągnęło w tym Apple, począwszy od samego logo, strony wizualnej kampanii czy wyglądu sklepów przypominających miejsce kultu, po sposób launchingu produktów z Jobsem jako mistrzem ceremonii. Szacun!

Sklep Apple w Nowym Jorku, Kampania Reklamowa iPod z 2001 roku

Zobacz realizacje studia Progressivo!

  • psv

Progressivo to łódzkie studio graficzne, które specjalizuje się tworzeniu spójnego wizerunku marki – jej koncepcji merytorycznej i identyfikacji wizualnej. Prace PSV poparte są głęboką analizą otoczenia produktu, znajomością trendów oraz kodów kulturowych. Siłą studia są otwartość i odwaga we wdrażaniu niekonwencjonalnych rozwiązań, a także indywidualizm każdego członka zespołu, wyzwalający dobrą energię dla twórczych pomysłów, wyprzedzających swój czas. Siedziba PSV mieści się w samym sercu miasta. To tam ich świeże pomysły, spotykają się z potrzebami klientów. W portfolio studia są prace dla takich marek, jak Łódź Design Festival, Make Me!, Targi Wiedzy Graficznej STGU, Festiwal Dobrego Smaku oraz brandów modowych, jak MMC czy MISBHV. Ich projekty wyróżnione zostały przez międzynarodowe wydawnictwa: ANIMAL GRAPHICS (wyd. Sandu) i GOOD IDEA 4 (wyd. Hightone).