rynekstartup

Zakupy bez wyrzutów sumienia? Kupując z FaniMani.pl, wspierasz organizacje społeczne

Dzięki FaniMani internauci mogą wybrać, kogo wspierają przy dokonywaniu zakupów – zachęca Norbert Wierbiłowicz, współzałożyciel i dyrektor fundacji FaniMani. To pierwsza na polskim rynku platforma łącząca sieciowe zakupy z charytatywnym zaangażowaniem.

Co to za działalność?

FaniMani.pl to portal, dzięki któremu organizacje społeczne mogą stale pozyskiwać dodatkowe pieniądze na swoje działania. Każdy z nas kupuje coraz więcej produktów przez internet: sprzęt elektroniczny, odzież, artykuły spożywcze, książki itp.

Dokonując takiego zakupu w wybranym przez siebie sklepie, generujemy darowiznę na wybrany przez nas cel społeczny, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, .

Robiąc zakupy, nie wydajemy ani złotówki więcej; nie robimy także dodatkowego przelewu. Po prostu kupujemy coś przez internet i automatycznie część zysku sklepu z danej transakcji przeznaczana jest na rzecz wsparcia wybranej przez nas organizacji społecznej.

Skąd pomysł?

Portale podobne do FaniMani.pl funkcjonują na całym świecie. Najwięcej działa w USA, gdzie sama idea wspierania organizacji pozarządowych, przy okazji zaspokajania własnych potrzeb, jest obecna od dziesięcioleci. W Polsce dobrze znamy kiermasze świąteczne, gdzie kupujemy drobne prezenty, których część wartości przeznaczana jest na cel charytatywny.

FaniMani.pl działa na podobnej zasadzie, tylko oferuje wspieranie wielu organizacji poprzez zakupy wielu produktów w różnych sklepach.

Ten pomysł zainicjował w Polsce Kurt Montgomery – współzałożyciel FaniMani, Amerykanin mieszkający od 20 lat w naszym kraju.

FaniMani.pl

Do kogo chcecie trafiać?

Według raportu CBOS z zeszłego roku, co drugi Polak kupuje przez internet i właśnie do tej grupy chcemy dotrzeć z informacją o FaniMani.pl. Naszym odbiorcą są również organizacje społeczne, które pozyskują fundusze dzięki naszemu serwisowi. Po drugiej stronie są też wszystkie sklepy internetowe, z którymi pracujemy.

Co jest w tym innowacyjnego?

Dzięki FaniMani internauci mogą wybrać, kogo wspierają przy dokonywaniu zakupów. Dotychczasowe możliwości ograniczały się do tego, że można było wspierać cel społeczny wybrany przez producenta bądź sklep. Teraz sklep kieruje wsparcie tam, gdzie życzy sobie klient.

Z perspektywy sklepów internetowych, FaniMani nadaje znaczenie emocjonalne dokonywanej transakcji, czyli zakupowi.

Trudno o zaangażowanie emocjonalne klienta, jeśli kupuje coś, co jest dostępne w wielu miejscach, szczególnie jeśli produkt nie różni się zbytnio od konkurencyjnych ofert. Choć cena pozostaje ważna, możliwość wsparcia powoduje, że miejsce zakupu staje się istotne, a transakcja odzyskuje 'ludzką twarz'. Nasz serwis jest pierwszym tego typu rozwiązaniem na polskim rynku.

Jak widzicie swoją działalność za 5 lat?

Serwis ma niecały rok, z miesiąca na miesiąc poszerzamy grono naszych partnerów.

FaniMani w tym momencie współpracuje z 773 sklepami internetowymi i 1817 organizacjami społecznymi.

W połowie tego roku udało nam się również pozyskać inwestora – fundusz inwestycyjny Opoka Ventures. Planujemy z każdym dniem zwiększać liczbę naszych partnerów i użytkowników.

Jak się promujecie?

Działamy przede wszystkim w internecie, czyli tam gdzie są nasi użytkownicy. Prowadzimy fanpage na Facebooku, intensywnie działamy też na naszym blogu. Przygotowujemy raporty, zestawienia oraz analizy dotyczące organizacji społecznych w Polsce. Jako fundacja chcemy być nie tylko serwisem, ale też platformą wymiany informacji na temat NGO-sów w Polsce i łącznikiem między organizacjami społecznymi, darczyńcami oraz przedsiębiorcami.

Zobacz jak działa FaniMani: https://www.youtube.com/watch?v=RsPX6SRwKnQ

Więcej informacji: FaniMani.pl/ FaniMani na Facebooku

infografika
chciwosc
  • Prenumerata