rynekmarkamedia

IKEA przekonuje dzieci do jedzenia warzyw, zamieniając je w wegetariańskie klopsiki

Twoje dziecko twierdzi, że warzywa są obrzydliwe? Podaj mu wegetariańskie klopsiki IKEA - przekonuje szwedzka firma w najnowszej reklamie.

Badania Monell Chemical Senses Center w Filadelfii dowodzą, że około 80 proc. dzieci ma silną awersję do określonych warzyw. Szczególnie często dotyczy to brokuła, kalafiora czy brukselki - sennego koszmaru naszych pociech. 

Niechęć to niektórych warzyw wynika ze zwiększonej wrażliwości maluchów na smak gorzki, która z wiekiem maleje. 

Jak przekonać dzieciaki do bardziej zbilansowanej diety? Odział IKEA w Singapurze twierdzi, że wystarczy podać im wegetariańskie klopsiki, które firma wprowadziła do sprzedaży w zeszłym roku (niedawno Szwedzi zapowiedzieli też ich wegańską wersję). Spójrzcie na reakcje małolatów nagrane na materiale promocyjnym marki. 

Dzięki ekspansji firmy, szwedzkie klopsiki (Köttbullar), podawane tradycyjnie z borówką, zyskały kultowy status w wielu krajach.

Na całym świecie IKEA sprzedaje w sumie ponad 150 milionów swoich kulek mięsnych rocznie.

Wprowadzenie wegetariańskiej i wegańskiej wersji popularnego przysmaku to nie tylko sposób na zwiększenie sprzedaży, ale także ograniczenie szkodliwego wpływu sieci na środowisko naturalne. Produkcja tradycyjnych wieprzowych i wołowych klopsików na taką skalę wiąże się z dużą emisją gazów cieplarnianych, która ma zostać zmniejszona właśnie dzięki poszerzeniu oferty. Ekologiczne klopsiki mają być początkiem całej fali podobnych działań. IKEA rozpoczęła współpracę z WWF, w ramach której sieć ma zrewidować menu swoich restauracji pod kątem wpływu funkcjonowania firmy na środowisko.

chciwosc
  • nowa belka