marka

The Venture - milion dolarów dla szlachetnego START-UPu

Ruszyła właśnie polska edycja globalnej inicjatywy The Venture, która promuje zaangażowane społecznie startupy. Do wygrania duże pieniądze i tytuł najlepszego rozwijającego się biznesu na świecie.

Nie każdy startup jest w swoim założeniu fabryką do produkowania pieniędzy. Są pomysłodawcy, którzy chcą nie tylko zarabiać, ale po prostu swoimi projektami uczynić świat lepszym. The Venture, czyli odbywająca się w ramach globalnej kampanii Chivas Regal inicjatywa, wspiera działalności wpływające na pozytywne zmiany w społeczeństwie. Celem jej programu jest wspieranie i promowanie młodych przedsiębiorców z całego świata, którym bliska jest idea dobrego dla ludzi biznesu.

Jaki jest przepis na sukces? Intrygujący pomysł, przemyślany plan oraz założenia, a także odpowiednia prezentacja swojego biznesu.

the venture

- The Venture wspiera młodych, ambitnych przedsiębiorców w realizacji ich marzeń: stworzenia biznesów, które przynoszą korzyści nie tylko twórcom, ale całym grupom społecznym. Cieszę się, że od tego roku ta wyjątkowa okazja jest otwarta również dla polskich startupów – mówił Arkadiusz Dobosz, manager kategorii whisky w Wyborowa Pernod Ricard, dystrybutora marki Chivas Regal w Polsce.

O co będą walczyć START-UPowcy? Główną nagrodą na arenie międzynarodowej jest nie byle jakie dofinansowanie - w grę wchodzi bowiem aż milion dolarów.

Natomiast finaliści polskiej edycji otrzymają nagrody o łącznej wartości 80 000 zł. Plan jest prosty - sukces lokalny, a następnie sukces globalny. W programie The Venture mogą wziąć udział zarówno przedsiębiorcy, którzy dopiero tworzą swój pomysł na biznes, jak i ci, których firmy już rozpoczęły swoją działalność, ale są obecne na rynku nie dłużej niż trzy lata. Najważniejszym kryterium, według którego oceniane będą zgłaszane projekty, będzie szeroko rozumiana użyteczność społeczna. W tym kryterium oczywiście nie chodzi tylko o wspieranie pracowników i ochronę środowiska, ale także oferowanie usług i produktów, które odpowiadają na realne problemy i potrzeby. Rodzimi startupowcy będą rywalizować z projektami z kilkudziesięciu krajów z całego świata, a poprzeczka jest zawieszona bardzo wysoko. Przykładem niech będą chociażby zeszłoroczni finaliści - pochodząca z Południowej Afryki marka Lumkani, która produkuje czujniki pożarowe instalowane w slamsach (działające na temperaturę, a nie dym) oraz amerykańskie Vendedy, czyli biznes polegający na stworzeniu mobilnej aplikacji usprawniającej handel w krajach Trzeciego Świata.

Do polskiej edycji programu The Venture chętni mogą zgłaszać się do 15 grudnia br.

Lokalne wyniki zostaną ogłoszone w styczniu 2016 roku. W jury polskiej edycji The Venture zasiądą: aktor Michał Żebrowski, Agnieszka Oleszczuk-Widawska (jedna z najbardziej opiniotwórczych osób wspierających środowisko startupowe w Polsce), Marian Owerko (Prezes Zarządu Bakalland S.A. oraz vice prezes Polskiej Rady Biznesu,), Philip Ainsworth (Członek Zarządu i Dyrektor Marketingu Wyborowa Pernod Ricard).

Więcej informacji na temat programu The Venture oraz warunków udziału znajduje się na theventure.com. Na stronie umieszczone są również przydatne w rozwijaniu startupu wskazówki, można na niej śledzić branżowe trendy i poznać zwycięskie projekty z poprzednich lat.

the venture
  • whisky