kultura

5 sposobów na redukcję codziennego stresu

Kolejne rachunki do zapłacenia, tony maili, na które trzeba szybko odpowiedzieć, a do tego nasze dziecko cały czas płacze. I jak tu się nie stresować? My podpowiadamy, jak się wyłączyć i zrelaksować. 

Według badań Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego pokolenie milenialsów to najbardziej zestresowana grupa społeczna. Martwią się przede wszystkim o swoją stabilność finansową, bo kredyt za skończone studia sam się nie spłaci, a posiadanie dyplomu to w końcu żaden wyróżnik na rynku pracy. Milenialsi ciężko przeżywają stresy związane z pracą, pierwszymi biznesami, zakładaniem rodziny i konfrontacją wyobrażeń z rzeczywistością. Stres bywa motywujący, jednak długotrwały prowadzi do podwyższonego ciśnienia krwi i innych problemów zdrowotnych, które wpływają na zdrowie psychiczne i fizyczne. Dlatego warto się czasem wyluzować i zredukować codzienny stres. Jak to zrobić?

1. Chwila zwolnienia

bosch

Gdy widzimy natchnione instruktorki fitness, które z przejęciem mówią o oddychaniu, pierwszą reakcją jest ironiczny uśmiech. Cóż... prawdą jest, że zwyczajne głębokie oddychanie zmniejsza ciśnienie krwi i obniża poziom stresu. Najlepiej usiąść prosto, zamknąć oczy i głęboko oddychać przez kilka minut. To jeszcze nie jest medytacja, ale z pewnością dobre wprowadzenie w stan uspokojenia. Potem można na zmianę napinać i rozluźniać wszystkie mięśnie po kolei, co pozwala zrelaksować ciało. Psychologowie uważają, że dobrego rodzaju medytacją jest wizualizacja pozytywnych zdarzeń czy emocji. Może brzmi dość banalnie, ale myślenie o przyjemnych rzeczach wydaje się lepsze niż zżerający stres, więc zawsze warto spróbować.

2. Wysiłek fizyczny

bosch

Chociaż bycie fit jest modne, to warto pamiętać, że ważny jest nie jednorazowy wysiłek, a regularne ćwiczenia. Hamuje nas przed tym bardziej brak wolnego terminu w kalendarzu niż motywacji.

Aż 72 proc. milenialsów przyznaje, że ma problem ze znalezieniem czasu na uprawianie sportu.

Jednak jeśli chcecie zmniejszyć swój poziom stresu, zachęcamy do wygospodarowania przynajmniej godziny dwa razy w tygodniu. Badania potwierdzają, że oprócz generalnej poprawy kondycji fizycznej, ćwiczenia zwiększają jasność umysłu i wpływają bezpośrednio na poprawę nastroju. Zwiększa nam się poziom energii, lepiej śpimy, dzięki czemu jesteśmy pozytywnie nastawieni do działania i bardziej produktywni.

3. Wsparcie

bosch

Kontakty społeczne mogą znacząco przyczynić się do zmniejszenia poziomu stresu. W końcu nie ma jak przyjacielska rozmowa przy piwie! Nawiązywanie relacji ma fundamentalne znaczenie dla poczucia przynależności do konkretnej grupy osób. Dzięki temu podświadomie czujemy, że możemy pokonać przeciwności, bo nie jesteśmy sami. W praktyce chodzi o zwykły telefon czy wspomnianą wcześniej pogawędkę, gdzie możemy wyrzucić z siebie trapiące myśli, a może nawet dostać jakieś sensowne rady.

4. Tryb offline

bosch

Mówiąc o relacjach z rodziną czy znajomymi celowo pominęliśmy kontakty przez social media, ponieważ jednym ze sposób na redukcję stresu jest włączenie trybu offline. Według Cisco 60 proc. milenialsów przyznaje, że podświadomie i w sposób niekontrolowany sprawdza swój telefon. Nerwowe kontrolowanie, czy nie przegapiliśmy czegokolwiek (ang. FOMO - fear of missing out) jest znakiem naszych czasów.

Dlatego sugerujemy, żeby się odłączyć i zacząć obserwować oraz dostrzegać rzeczy i ludzi dookoła.

Jeśli stanie się coś naprawdę ważnego, to w końcu otrzymamy telefon lub smsa, więc nie należy się tym przejmować.

5. Jedzenie

bosch

Niestety za sprawą Bridget Jones (z całą sympatią do niej) gotowanie i jedzenie jako forma odstresowania zostało utożsamione z kobietami, które nie radzą sobie w życiu. Zdecydowanie nie zgadzamy się z takim poglądem i zachęcamy do gotowania, zwłaszcza wspólnego. Skupienie się na sekwencji konkretnych poleceń w przepisie pozwala zapomnieć na chwilę o innych problemach. W towarzystwie jest zawsze raźniej i można liczyć na ewentualne umiejętności drugiej osoby. Szczególnie polecane jest użycie czekolady, która wywołuje produkcję endorfin przyczyniających się do zmniejszenia poziomu stresu.

A jeśli nie macie czasu lub możliwości na żadne z powyższych, to przynajmniej sięgnijcie po ulubioną kawę.

  • bosch

Marka Bosch tworząc nowe produkty, kieruje się filozofią - 'Technologia bliżej nas' oraz 'Prostota kluczem do sukcesu'. W ten sposób produkty o najwyższej jakości spełniają potrzeby najbardziej wymagających konsumentów. W tym roku marka zaprezentowała nową platformę AGD do zabudowy Serie | 8.

bosch

Ekspres do zabudowy Serie | 8 jest propozycją dla miłośników aromatycznej kawy. Pierścień sterujący i kolorowy wyświetlacz TFT zapewniają wygodę i łatwość obsługi, a niebanalny design urządzenia sprawia, że wpisuje się ono idealnie do najnowocześniejszych kuchni.  Wyśmienite espresso, ristretto, café crème, cappuccino czy latte macchiato można uzyskać za jednym dotknięciem, dzięki funkcji OneTouch. Bardziej wymagający kawosze mogą indywidualnie dostosować takie parametry, jak moc napoju, objętość, temperaturę oraz ilość mleka i zapisać je w funkcji MyCoffee.

Kolejnym udogodnieniem jest zastosowanie ceramicznego młynka SilentCeram Drive, dzięki któremu parzenie kawy nie przerwie rozmowy przy rodzinnym stole ani nie obudzi twojego dopiero co ukołysanego dziecka.

Twórcy ekspresu zadbali również o miłośników mlecznych kaw. Każdorazowo po zaparzeniu następuje automatyczne czyszczenie systemu spieniania mleka mocnym strumieniem pary. Dzięki temu ekspres wyręczy nas w obowiązku pamiętania o tym i zaoszczędzi nasz czas, który będziemy mogli poświęcić naszym pociechom.