rynekmarkamedia

IKEA znów trolluje Apple

Apple wprowadza 'rewolucyjny' rysik za 99 dolarów, IKEA odpowiada zdjęciem swojego ołówka, który spełnia takie same funkcje i jest rozdawany zupełnie za darmo.

Specjaliści od marketingu IKEA doskonale wiedzą, że w internecie od czasu do czasu potrzebny jest stary dobry trolling. Mogliśmy się o tym przekonać chociażby w zeszłym roku, kiedy furorę w sieci zrobiło wideo, w którym szwedzka firma wyśmiewała reklamy Apple, pokazując wyższość swojego papierowego katalogu nad iPadem (do dziś ten materiał wygenerował prawie 18 mln wyświetleń na YouTube).

IKEA nie ogranicza się tylko do natrząsania się z działań innych marek.

W tym roku Szwedzi strollowali samych siebie, prosząc znanego krytyka literackiego o profesjonalną recenzję nowej edycji katalogu firmy. To nie wszystko. Całkiem niedawno viralem w sieci stały się też prześmiewcze recenzje produktów IKEA, które amerykański komik 'potajemnie' umieścił w jednym ze sklepów marki.

Po kolejnej wielkiej konferencji Apple Szwedzi postanowili ponownie dać prztyczka w nos gigantowi z Doliny Krzemowej. W sumie nie ma się co dziwić, bo Apple jest całkiem wdzięcznym obiektem żartów. Firma co rusz wprowadza na rynek dobrze znane rozwiązania, nazywając je 'rewolucyjnymi'. Tym razem jednym z nich był rysik do iPada Pro, który będzie sprzedawany za 99 dolarów. IKEA skomentowała ten ruch, wrzucając do sieci zdjęcie swojego ołówka, który spełnia podobne funkcje i jest rozdawany zupełnie za darmo. 

rysika
'Drobne rzeczy nadają życiu smak' to hasło katalogu IKEA #2016. Firma skupia się w nim na kuchni, wspólnym przygotowywaniu posiłków, domowej uprawie roślin oraz na zrównoważonym rozwoju. 'Drobne rzeczy nadają życiu smak' to hasło katalogu IKEA #2016. Firma skupia się w nim na kuchni, wspólnym przygotowywaniu posiłków, domowej uprawie roślin oraz na zrównoważonym rozwoju.
Jedną z najciekawszych nowych kolekcji jest SITTNING obejmująca różne akcesoria stołowe, które mają pomóc nam we wspólnym celebrowaniu posiłków. Jedną z najciekawszych nowych kolekcji jest SITTNING obejmująca różne akcesoria stołowe, które mają pomóc nam we wspólnym celebrowaniu posiłków.
Jednym z elementów SITTNING jest podkładka 'Logged Out', zawierająca kieszeń na smartfona, która przeciwdziałać ciągłemu sprawdzaniu urządzenia w czasie posiłku. Jednym z elementów SITTNING jest podkładka 'Logged Out', zawierająca kieszeń na smartfona, która przeciwdziałać ciągłemu sprawdzaniu urządzenia w czasie posiłku.
Naturalny korek, drewno, płótno i suszona trawa morska to materiały, które zdominowały kolekcję SINNERLIG, zaprojektowaną przez świetną londyńską designerkę Ilsę Crawford. Naturalny korek, drewno, płótno i suszona trawa morska to materiały, które zdominowały kolekcję SINNERLIG, zaprojektowaną przez świetną londyńską designerkę Ilsę Crawford.
Kolekcja SINNERLIG, proj. Isle Crawford. Kolekcja SINNERLIG, proj. Isle Crawford.
W nowym katalogu IKEA kładzie nacisk na domową uprawę roślin, ziół i warzyw. W nowym katalogu IKEA kładzie nacisk na domową uprawę roślin, ziół i warzyw.
Ważnym elementem nowego katalogu IKEA są też akcesoria do samodzielnego przygotowywania przetworów. Ważnym elementem nowego katalogu IKEA są też akcesoria do samodzielnego przygotowywania przetworów.
F55
  • belka