rynekmarka

IKEA otworzy mniejsze sklepy

IKEA będzie otwierać mniejsze sklepy w centrach miast w odpowiedzi na prośby klientów, którym przeszkadzają zbyt długie dojazdy. 

Dotarcie do IKEA często zajmuje naprawdę sporo czasu, szczególnie jeżeli dom towarowy marki mieści się na dalekich obrzeżach naszego miasta lub w znacznej odległości od miejscowości, w której mieszkamy. Niedługo to może się jednak zmienić, gdyż szwedzka firma chce być bliżej klientów i zaczyna eksperymentować z mniejszymi punktami sprzedaży. Pierwszy z nich zostanie otwarty jesienią tego roku w brytyjskim Norwich (choć w Wielkiej Brytanii działa 18 dużych marketów IKEA, mieszkańcy tego miasta muszą poświęcić ponad dwie godziny, by dotrzeć do jednego z nich). 

Mała IKEA zajmie część galerii handlowej położonej nieopodal centrum Norwich, a jej powierzchnia będzie stanowiła około 10 proc. powierzchni standardowego domu towarowego marki. 

Klienci będą mogli w nim obejrzeć i przetestować wybrane produkty, skorzystać z porad doradców, odebrać rzeczy zamówione online oraz oczywiście zjeść klopsiki i inne skandynawskie specjały. W przyszłym roku firma planuje otworzyć jeszcze trzy podobne punkty w Hiszpanii, w Norwegii oraz w Finlandii (firma rozważa ulokowanie ich na głównych ulicach miast). Koncepcja małych sklepów jest częścią wielkiego programu modernizacji IKEA, w ramach którego modernizowane będą też standardowe domy handlowe marki oraz serwis internetowy firmy. Ciekawe, kiedy nowe punkty sprzedaży pojawią się w Polsce - na pewno przekonałyby do szwedzkiej marki jeszcze więcej klientów. 

  • belka