rynekmarkamedia

Wymyśl produkt przyszłości - podsumowanie konkursu

W końcu spotkaliśmy się ze wszystkimi wyróżnionymi w konkursie 'Wymyśl produkt przyszłości', w którym można było wygrać płatny staż w Dragon Rouge lub w F5. Zobaczcie ich projekty. 

Od początku naszej współpracy z Dragon Rouge, międzynarodową firmą doradczą i projektową zajmującą się kreowaniem marek, nie chcieliśmy jedynie opisywać świata współczesnych brandów, pokazując najnowsze trendy w designie, ale także inspirować do tworzenia czegoś nowego. Zgodnie z tym założeniem zorganizowaliśmy wspólnie konkurs Wymyśl produkt przyszłości. W ramach tego przedsięwzięcia, opracowaliśmy trzy różne briefy projektowe na produkty lub usługi przyszłości przeznaczone dla:

1) Ludzi cierpiących z powodu ’Blue Monday’ lub depresji sezonowej w ogóle.

2) Kobiet, które po porodzie nie chcą całkowicie rezygnować z dotychczasowego stylu życia.

3) Konsumentów, którzy szukają skutecznego sposobu na nawodnienie organizmu.

Zadaniem uczestników było wybranie najbardziej interesującego tematu (lub tematów) i opracowanie na tej podstawie własnej koncepcji produktowej. Żeby wziąć udział w konkursie nie trzeba było jednak koniecznie mieć zacięcia projektowego, gdyż uznaliśmy, że w tej zabawie najważniejszy jest przede wszystkim pomysł. Na najbardziej kreatywnych uczestników czekały płatne staże w Dragon Rouge i w F5.

WPP
Dragon

Wyniki konkursu poznaliście co prawda w kwietniu (wygrali Marek Abłasewicz, który już zaczął staż w Dragon Rouge oraz Małgosia Piernik, która w lipcu dołączy do zespołu F5), ale dopiero kilkanaście dni temu udało nam się spotkać ze zwycięzcami oraz wyróżnionymi podczas warsztatu design thinking. Każdy z uczestników miał tam szansę zaprezentowania swojej koncepcji i podyskutowania na temat szans wdrożenia jej na rynek z ekspertami, którzy na co dzień zajmują się kreowaniem marek i obserwowaniem trendów. Co ciekawe, w ich opinii większość prac okazała się być mocno osadzona we współczesnych realiach, a nie wystrzelona poza horyzont naszej wyobraźni. To dobrze, bo to znaczy, że projekty konkursowe mają potencjał już tu i teraz (albo zaraz), więc ich twórcy w niedalekiej przyszłości mogą spokojnie próbować zainteresować swoimi pomysłami różne marki. Zresztą najlepiej sami je zobaczcie.

Zwycięskie projekty:

Bilet na wodę, proj.: Marek Abłasewicz  

Bilet na wodę

W dużych miastach poruszanie się środkami komunikacji miejskiej najczęściej zajmuje pasażerom od jednej do dwóch godzin dziennie. To często najluźniejszy moment w trakcie dnia, w którym potrzeby organizmu dochodzą do głosu, zanim ucichną pod presją licznych zajęć. Wiele osób cierpi wtedy z powodu pragnienia, podczas gdy to właśnie byłby idealny moment na nawodnienie organizmu. Ten problem mógłby załatwić ’Bilet na wodę’, który byłby niewiele droższy od normalnego. W trakcie jego ważności każdy podróżny mógłby pobrać karton wody mineralnej, wydawany przez automaty znajdujące się w tramwajach, w autobusach i w metrze. Reklamy na kartonach pomogłyby utrzymać cenę wody na niskim poziomie.

Sunshine Shadow, proj.: Małgosia Piernik 

Wyróżnione projekty:

Sleepairy, proj.: Natalia Pochwała 

Sleepairy
Sleepairy

Wiele matek marzy o możliwości podróżowania z dzieckiem. Jest to jednak niebywale uciążliwe ze względu na konieczność wcięcia ze sobą wielu rzeczy, które są obligatoryjne w wyposażeniu każdego dziecka. Dlatego pary muszą niejednokrotnie wybierać i dostosowywać swoje plany, ze względu na brak możliwości aktywnego podróżowania z dzieckiem. Ma im pomóc Sleepairy, to składane niczym koperta łóżeczko, które po odpięciu guzika nadmuchuje się w czasie 30 sek. Dodatkowo zawiera ono też rodzaj nadmuchiwanej manualnie przegródki, do której można wlać wodę i zastosować jako wanienkę.

Big Pig Day, proj.: Łukasz Kowalski 

Big Pig Day
Big Pig Day

Przyspieszenie tempa życia sprawiło, że w dzisiejszych czasach jesteśmy bardziej podatni na stres i stany depresyjne. Kumulacja wielu czynników mających na nie wpływ, doprowadziła w do ustalenia najbardziej depresyjnego dnia w roku, czyli tzw. Blue Monday. Rozwiązaniem, które mogłoby zmienić nastawienie do tego poniedziałku jest 'Big Pig Day', czyli 'Wielki Dzień Świni'. Prawdopodobnie każdy z nas miał kiedyś świnkę skarbonkę, która pochłania wszystkie zaskórniaki, a moment jej rozbicia dawał nam masę radości i satysfakcji. 'Big Pig Day' spełnia podobną rolę, dając możliwość odkładania pieniędzy przez cały rok i wyjmowania ich tylko wtedy, kiedy przypada Blue Monday (w tym dniu dostajemy specjalny kod odblokowujący). W ten sposób dostajemy nagły przypływ gotówki, która może być przeznaczona na nasze przyjemności lub szczytny cel zasugerowany przez specjalną aplikację (dzieciaki z domu dziecka czy zwierzęta za schroniska na pewno ucieszą się z takiego prezentu). Każdy sam decyduje co zrobi z dodatkową gotówką i jak rozjaśni najbardziej depresyjny dzień w roku.

OptiMist, proj.: Joanna Jakubowska

OptiMist

OptiMist ma pomóc użytkownikowi w odrywaniu się od niesprzyjającej, jesienno-zimowej aury wywołującej depresję sezonową, przenosząc go w świat multisensorycznych doznań. W zależności od potrzeb, to niewielkie urządzenie może wyświetlać ciepłe światło lub miłe dla oka widoki, emitować pobudzające dźwięki lub wydzielać przyjemne zapachy, a nawet delikatnie masować swojego właściciela. Te wszystkie drobne przyjemności mają pozwalać użytkownikowi nie tylko się odprężyć, ale również nabrać energii do działania. Zaokrąglona forma urządzenia, która jest inspirowana budową szczotki Foreo, ma wzbudzać w użytkowniku sympatię i dyskretnie wtapiać się we wnętrze. 

Sun Bug, proj.: Natalia Mroszczyk

Sun Bg
  • f5tb