rynektechnologiamarkamedia

Wyniki konkursu Wymyśl Produkt Przyszłości

Ogłaszamy wyniki konkursu Wymyśl produkt przyszłości! Przekonajcie się co trzeba było zrobić, by wygrać płatne staże w Dragon Rouge i w F5.

Od początku istnienia F5 nie chcemy jedynie opisywać współczesnej rzeczywistości, pokazując najnowsze trendy rynku i kultury, ale także inspirować do tworzenia czegoś nowego. Zgodnie z tym założeniem, w styczniu ruszyliśmy z konkursem Wymyśl produkt przyszłości, który zorganizowaliśmy razem z Dragon Rouge, międzynarodową firmą doradczą i projektową zajmującą się kreowaniem marek. W ramach tego przedsięwzięcia, opracowaliśmy wspólnie trzy różne briefy projektowe na produkty lub usługi przyszłości przeznaczone dla:

1) Ludzi cierpiących z powodu ’Blue Monday’ lub depresji sezonowej w ogóle.

2) Kobiet, które po porodzie nie chcą całkowicie rezygnować z dotychczasowego stylu życia.

3) Konsumentów, którzy szukają skutecznego sposobu na nawodnienie organizmu.

Zadaniem uczestników było wybranie najbardziej interesującego tematu (lub tematów) i opracowanie na tej podstawie własnej koncepcji produktowej. Żeby wziąć udział w konkursie nie trzeba było jednak koniecznie mieć zacięcia projektowego, gdyż uznaliśmy, że w tej zabawie najważniejszy jest przede wszystkim pomysł. Na najbardziej kreatywnych uczestników czekały płatne staże w Dragon Rouge i w F5 oraz możliwość wzięcia udziału w warsztacie design thinking. Komu przypadły te nagrody i jak wyglądała rywalizacja?

Reprezentacja Dragon Rouge i F5 obraduje nad wynikami konkursu Wymyśl Produkt Przyszłości. Reprezentacja Dragon Rouge i F5 obraduje nad wynikami konkursu Wymyśl Produkt Przyszłości.

Uczestnicy podeszli do konkursu bardzo profesjonalnie. Wszyscy prawidłowo odpowiedzieli na nasze briefy (najbardziej inspirujący okazał się temat walki z ’Blue Monday’ i depresją sezonową) opracowując własne, często naprawdę pomysłowe koncepcje, opatrzone oryginalnymi nazwami oraz szczegółowymi opisami funkcjonalności i użyteczności. Większość uczestników starała się też wyjść poza minimalne wymagania, wzbogacając swoje prezentacje wizualizacjami, moodboardami, infografikami czy nawet prostymi schematami, które ułatwiały zrozumienie ich zamysłów. Trzeba jednak przyznać, że dwie prace zdecydowanie wyróżniały się na tle pozostałych, dlatego razem z Dragon Rouge nie mieliśmy większych problemów z wybraniem dwójki zwycięzców, którym zaoferujemy płatne staże. Kto wygrał?

Zwycięzca nr 1: Marek Abłasewicz 

Nazwa koncepcji: Bilet na wodę

Funkcjonalność: Mieszkańcy dużych miast, którzy podróżują środkami komunikacji miejskiej, otrzymują możliwość zakupu ’biletu na wodę’, który jest niewiele droższy od normalnego. W trakcie jego ważności każdy podróżny może pobrać karton wody mineralnej, wydawany przez automaty znajdujące się w tramwajach, w autobusach i w metrze. Na kartonach mają znajdować się reklamy, które pomagają utrzymać cenę wody na niskim poziomie.

Wizualizacja koncepcji Bilet na wodę (proj. Marek Abłasewicz) Wizualizacja koncepcji Bilet na wodę (proj. Marek Abłasewicz)

Użyteczność: W dużych miastach poruszanie się środkami komunikacji miejskiej najczęściej zajmuje pasażerom od jednej do dwóch godzin dziennie. To często najluźniejszy moment w trakcie dnia, w którym potrzeby organizmu dochodzą do głosu, zanim ucichną pod presją licznych zajęć. Wiele osób cierpi wtedy z powodu pragnienia, podczas gdy to właśnie byłby idealny moment na nawodnienie organizmu.

Analiza pokazująca, że podróż środkami komunikacji miejskiej to często najluźniejszy moment w trakcie dnia. Analiza pokazująca, że podróż środkami komunikacji miejskiej to często najluźniejszy moment w trakcie dnia.
J. Rewaj, Dragon Rouge J. Rewaj, Dragon Rouge

Koncept ’Bilet na wodę’ spodobał nam się z kilku powodów. Po pierwsze, mamy wrażenie, że jego twórca podszedł to tematu insightowo, wczuwając się w potencjalnego odbiorcę, dzięki czemu zidentyfikował moment dnia, kiedy uzupełnienie wody jest realną potrzebą i możliwością. Po drugie, pomysł na dodatkową zachętę materialną w postaci zniżki za transkację wiązaną (bilet + woda) oceniliśmy jako bardzo pragmatyczny. Po trzecie, koncepcja wydaje się wiarygodna komercyjnie, a w każdym razie bierze pod uwagę nie tylko potrzeby konsumentów, ale też interesy producentów, tworząc w zasadzie nowy kanał dystrybucji.

Zwycięzca nr 2: Małgorzata Piernik

Nazwa koncepcji: Sunshine Shadow 

Michał Bachowski, F5 Michał Bachowski, F5

Klub Sunshine Shadow to nie tylko nowy pomysł na walkę z depresją sezonową i 'Blue Monday', ale także interesujący model biznesowy. Doceniliśmy przede wszystkim to, że jego autorka sprawnie przeszczepiła na grunt rynkowy inspiracje ze świata sztuki. Ważne było również to, że przy pracy nad koncepcją wzięła po uwagę różne czynniki wpływające na złe samopoczucie w okresie jesienno-zimowym i zaproponowała rozwiązanie, które niweluje ich oddziaływanie. Wreszcie, pokazała też, że światłoterapia może być 'cool', co świetnie wpisuje się w charakter F5.

Jak w Sunshine Shadow walczy się z depresją sezonową i 'Blue Monday' (proj. Małgorzata Piernik). Jak w Sunshine Shadow walczy się z depresją sezonową i 'Blue Monday' (proj. Małgorzata Piernik).

Płatne staże w Dragon Rouge i w F5 nie są jednak jedynymi nagrodami w konkursie Wymyśl produkt przyszłości. Wyróżniliśmy również cztery prace, ich autorzy razem ze zwycięzcami będą mogli wziąć udział w warsztacie design thinking, który odbędzie się w maju. Poniżej lista wyróżnionych:

- Agata Bartnicka (Sunglass)

- Natalia Pochwała (Sleepairy)

- Joanna Jakóbowska (OptiMist)

- Łukasz Kowalski (Big Pig Day)

- Natalia Mroszczyk (Sun Big)

O terminie warsztatu poinformujemy zainteresowanych osobiście.