markamedia

Wypsikaj się sprayem i jedź bezpiecznie

Marka Volvo dba nie tylko o kierowców swoich samochodów, ale także innych uczestników ruchu drogowego. Marketingowcy stworzyli spray, dzięki któremu rowerzyści i piesi będą lepiej widoczni po zmroku.

Volvo od zawsze stawia na bezpieczeństwo pasażerów swoich pojazdów, czego dobrym przykładem jest ich najnowsza kampania. Razem z agencją reklamową Grey London Volvo postanowiło nawiązać do problemu bezpieczeństwa na drogach, tym razem wychodząc w stronę innej grupy odbiorców niż zwykle. Punktem odniesienia są teraz nie kierowcy samochodów, ale pozostali uczestnicy ruchu drogowego, którzy również powinni czuć się pewnie w ruchu drogowym. Szczególnie narażeni są rowerzyści, często ulegający potrąceniom przez inne pojazdy.

spray

Aby zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów, konieczne jest zapewnienie im lepszej widoczności na nieoświetlonych trasach. Marketingowcy Volvo doskonale wiedzą, że światła rowerowe i odblaski to często za mało, dlatego postanowili, że z pomocą szwedzkiego startupu Albedo 100 wyprodukują LifePaint - odblaskowy spray, który świeci na biało w ciemnościach.

Sprayem LifePaint możemy pokrywać praktycznie każda tkaninę – ubrania, buty, wózki, plecaki, a nawet obroże dla psa. Warstwa jest niewidoczna w dzień i świeci jedynie w blasku reflektorów o zmierzchu.

Nazwa może być trochę myląca i przerażająca dla tych, którzy obawiają się plam po użyciu tego specyfiku, ale wynalazek nie jest trwałą farbą, która mogłaby zniszczyć odzież. LifePaint utrzymuje się około tygodnia od aplikacji, a po wypraniu od razu znika bez śladu.

spray
spray

Tylko w marcu wyprodukowano 2000 puszek LifePaint, które zostały wydane sześciu sklepom rowerowym z Londynu i Kent. Co ciekawe, chętni mogli odebrać je za darmo. Pomysłodawcy LifePaint zapowiadają, że z czasem - jeśli oczywiście produkt będzie wciąż cieszył się popularnością - rowerzyści znajdą go na półkach sklepów w całej Wielkiej Brytanii.

Przy okazji produkcji świecącego sprayu, powstały również 'niewidzialne' czarne plakaty, które ujawniają swoją treść dopiero po naświetleniu błyskiem smartphona.

Naszym zadaniem nie było tylko stworzenie reklamy. Chcemy pozytywne wpływać na kulturę. Tworząc LifePaint niejako odwróciliśmy na drugą stronę kwestię bezpieczeństwa utożsamianą z Volvo i zwracamy uwagę już nie na kierowców, ale na innych użytkowników drogi. Czy istnieje lepszy sposób na zareklamowanie marki niż chęć ratowania ludzkiego życia? - pyta Nils Leopard, prezes Grey London