rynektechnologiamarkamedia

Wymyśl produkt przyszłości - jak to się robi w Dragon Rouge?

Zobaczcie, jak profesjonalna agencja brandingowa pracuje nad innowacjami i zwiększcie swoje szanse na wygranie płatnego stażu w F5 i w Dragon Rouge.

Konkurs 'Wymyśl produkt przyszłości' trwa w najlepsze. Mogą w nim wziąć udział wszyscy, którzy mają głowy pełne pomysłów i chcą pracować w biznesie kreatywnym. Do wygrania dwa płatne staże w F5 i w Dragon Rouge oraz uczestnictwo w warsztacie design thinking. By mieć szansę na zdobycie tych nagród, wystarczy śledzić konto Dragon Rouge, na którym przez najbliższe miesiące będą pojawiać się kolejne briefy projektowe na produkty przyszłości.

Przez ostatnie tygodnie publikowaliśmy informacje, które mają wam pomóc w wymyślaniu produktu na depresję sezonową i tzw. Blue Monday (więcej tutaj i tutaj) oraz rozwiązań dla kobiet, które po urodzeniu dziecka chcą nadal uczestniczyć w życiu zawodowym, kulturalnym i towarzyskim (więcej tutaj i tutaj). Dziś specjaliści z Dragon Rouge pokażą wam, jak tworzą scenariusze przyszłości w ramach projektu Brand Futures©. Zanim więc sami weźmiecie się za wymyślanie swoich konkursowych konceptów, zobaczcie, jak robią to profesjonaliści.

Post it

Zarządzający markami powinni często rozmawiać o różnych scenariuszach przyszłości i tworzyć je na bazie wiedzy o najnowszych trendach, nie tylko tych bezpośrednio związanych z rynkiem, na którym działają. Marki to przecież ‘zabawki’ dla ludzi, więc wszelkie zmiany w obszarze społeczno-kulturowym mają dla nich ogromne znaczenie, bo kreują nowe potrzeby, zachowania i hierarchie wartości, a wszystko to stanowi szansę na nowe produkty i usługi. W Dragon Rouge do tworzenia scenariuszy przyszłości używamy specjalnego narzędzia. 

Brand Futures© to metoda opierająca się w dużej mierze na pracy warsztatowej, która umożliwia łączenie wiedzy o trendach i brandingu z empatią konsumencką oraz umiejętnością wizualizowania przyszłości.

Stosując ją możemy nie tylko dobrze rozpoznać kategorię produktową, wyzwania stojące przed marką i najważniejsze tendencje, ale także puścić wodzę fantazji, która jest przecież nieodłącznym elementem kreatywnego myślenia. 

BFF

Ponieważ nie możemy się z wami podzielić roboczymi projektami dla naszych klientów, pokażemy wam 3 case’y ćwiczeniowe opracowane przy użyciu Brand Futures©. Zdarza nam się je robić pomiędzy projektami - trochę dla zabawy, a trochę po to, żeby porozmawiać merytorycznie o trendach i zastanowić się jak mogą wpłynąć na znane marki. Ostatnio ćwiczyliśmy na 3 dużych markach, a w centrum naszych zainteresowań były wszystkie tendencje związane ze zdrowiem, efektywnością i mobilnością.

1. IKEA MOD 

IKEA

W przypadku IKEA próbowaliśmy wyobrazić sobie, jak zmieni się oferta marki w związku z przemianą zarówno więzi społecznych, jak i rosnącym wymogiem mobilności globalnej. Mówiąc prościej: co mogłaby zaoferować w przyszłości IKEA ludziom, którzy w trosce o swoją życiową elastyczność będą mniej zainteresowani kupnem własnego lokum, choć nadal będą odczuwać potrzebę budowania czegoś stabilnego i szybkiego odnajdywania się w nowej wspólnocie. Każdy ‘słoik’ wie, jak trudne bywa nie tylko tworzenie nowych więzi, ale też zwyczajne uczenie się nowego rozkładu mieszkania i nowej topografii: budowanie mapy usługowej, wchodzenie w rutynę codziennego przemieszczania się, odtwarzanie na nowo poczucia bezpieczeństwa. COMMUNICITY to pomysł na osiedla modularne – tak, jak modularna jest dziś standardowa oferta IKEA. To, co kupują klienci, to odtwarzalny moduł w rozsianych po całym świecie osiedlach. Przenosząc się do innego miejsca, masz szansę zamieszkać w takim samym rozkładzie, jeśli chodzi o twoją prywatną przestrzeń. Powtarzalna też i dostosowana do nowych potrzeb współczesnego nomada jest przestrzeń społeczna: kawiarnie, sale telewizyjne, fitness club, przestrzenie do co-workingu - wszystko, co pomaga szybko zbudować poczucie przynależności.

IKEA

2. ORLEN OPTIMO 

ORLEN

Orlen to jedna z najsilniejszych polskich marek: wiarygodna, solidna, nadążająca za nowymi potrzebami rynku. Niektóre trendy mogą jednak wskazywać, że przyszłość nie będzie jednoznacznie łatwa dla kierowców: niedobory surowców, przeludnione miasta, centra miast zamknięte dla samochodów. Czy oznacza to dla marki czarny scenariusz? Niekoniecznie. Orlen jest na tyle silną marką, że w przyszłości może się kojarzyć z komunikacją w ogóle, a nie jedynie z paliwem. Wyobraziliśmy sobie więc miasto przyszłości, w którym Orlen odpowiada za organizację efektywnej, sprawnej komunikacji (ruchome chodniki, system doładowania kart miejskich i wypożyczalnie autonomicznych samochodów, skuterów lub rowerów), a na licznych stacjach przesiadkowych stawia swoje Stop Cafe 24h.

ORLEN

3. ŻYWIEC ZDRÓJ WATER FOR LIFE 

Zywiec

Dla większości z nas nie jest tajemnicą, że w temacie wody pitnej w przyszłości czeka nas (jako gatunek) wiele dylematów (zmniejszające się zasoby vs. rosnący popyt będący m.in. konsekwencją zwiększającej się populacji, wydłużającej się długości życia i świadomości, że woda = zdrowie, uroda, życie). Zadaliśmy sobie więc pytanie, czego oczekujemy od liderów w kategorii w tej dziedzinie. Co jeszcze mogliby zrobić,  żeby udowodnić swoją wyższość nad wodociągami miejskimi? Myśląc o potrzebach nowego mieszczanina żyjącego w ciągłym biegu, zarządzanego przez aplikacje mobilne, nastawionego na parametryzację i optymalizację codziennych czynności, zapragnęliśmy stworzyć fantazję na temat systemowego zaspokajania potrzeb związanych z wodą. System składa się z 3 elementów: 

Personalny gadżet/biżuteria do kontroli dziennego nawodnienia, umożliwiający personalizację typu Apple Watch, czy Endomondo.

Domowe centrum zarządzania umożliwiające gromadzenie statystyk nawodnienia dla całej rodziny oraz porównywanie i planowanie na kolejne dni.

Dodatkowe źródła nawodnienia, w tym ekskluzywne łóżko do nocnego uzupełniania poziomu wody oraz darmowy miejski system nawodniania ludzi i zwierząt domowych. 

Zywiec

Mamy nadzieję, że Brand Futures© i powyższe przykłady będą inspiracją do sposobu pracy nad pomysłami w naszym konkursie Wymyśl Produkt Przyszłości – pracujcie zespołowo, ćwiczcie empatię konsumencką, śledźcie trendy (najlepiej na F5) i nie bójcie się uruchamiać fantazji. Czekamy na Wasz zgłoszenia. Już za tydzień kolejny, ostatni już temat konkursowy. 

  • WPP