rynekmarkamedia

Wymyśl produkt przyszłości - jak się do tego zabrać?

Podpowiadamy, jak dobrze zabrać się za wymyślanie produktu przyszłości, by mieć większe szanse na wygranie płatnego stażu w F5 i w Dragon Rouge.

Konkurs 'Wymyśl produkt przyszłości' rozkręcił się na dobre (mamy już pierwsze zgłoszenia). Mogą w nim wziąć udział wszyscy, którzy mają głowy pełne pomysłów i chcą pracować w biznesie kreatywnym. Do wygrania dwa płatne staże w F5 i w Dragon Rouge oraz uczestnictwo w warsztacie design thinking.

By mieć szansę na zdobycie tych nagród, wystarczy śledzić konto Dragon Rouge, na którym przez najbliższe miesiące będą pojawiać się kolejne briefy projektowe na produkty przyszłości. Przez dwa ostatnie tygodnie publikowaliśmy informacje, które mają wam pomóc w wymyślaniu produktu na depresję sezonową i tzw. Blue Monday (więcej na ten temat tutaj i tutaj). Dziś zespół Dragon Rouge przygotował kilka porad, które pokażą wam, od czego należy zacząć, zabierając się za tworzenie koncepcji nowego produktu. Co prawda nie ma na to jednego sprawdzonego przepisu (gdyby istniał, na pewno już dawno byłby opatentowany i dobrze strzeżony), ale ludzie, którzy codziennie mierzą się z obserwowaniem trendów oraz wymyślaniem i projektowaniem nowych rozwiązań, mają swoje patenty.

1. Zrozum, na czym naprawdę polega problem, który chcesz rozwiązać

Wymyśl produkt przyszłości

Albert Einstein miał powiedzieć, że gdyby miał tylko godzinę na uratowanie świata, 55 minut poświęciłby na zdefiniowanie problemu, a tylko 5 na znalezienie rozwiązania. Rozumienie problemu nie oznacza, że musisz być Einsteinem. Czasami wystarczy prawdziwa empatia. Jeśli wyzwaniem jest choćby nasz konkursowy sposób na Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny dzień w roku, warto poświęcić chwilę, by rozłożyć go na elementy składowe i zastanowić się, na co mamy wpływ, a na co nie bardzo. Stan zdrowia psychicznego osób cierpiących z powodu Blue Monday przedstawia równanie:

rownanie

Zamiast mierzyć się z brakiem światła (W = pogoda), zastanówcie się, jak zminimalizować składnik Q - czyli zmienną odnoszącą się do ilości niedotrzymanych postanowień noworocznych - lub M, czyli niski poziom motywacji. Empatia w tym przypadku może się okazać nieco ryzykowna, ale czy innowatorzy nie są gotowi do poświęceń? Spróbujcie wejść w głowę naszego melancholika i zastanowić się, jak możemy poradzić sobie z poczuciem winy i niskiej wartości. 

2. Pamiętaj, że co dwie głowy to nie jedna

Team

Wiemy, że konkurs sam w sobie wyzwala ducha rywalizacji. Ale doświadczenia czołowych firm innowacyjnych i pracowników agencji kreatywnych dowodzą, że wymiana poglądów, a nawet konstruktywna kłótnia, zwiększają szansę na pojawienie się naprawdę nietypowego, oryginalnego rozwiązania. W grupie jest nie tylko raźniej, ale też zabawniej. Żart, zabawa, śmiech to też coś, co zdecydowanie pomaga wyjść poza utarte schematy. 

3. Nie czekaj na genialny pomysł, zabierz się do roboty

Szkicuj

Nie podejrzewamy nikogo o celową prokrastynację, ale jednak czekanie na to, aż pomysł pojawi się bez eksperymentów i prób, jest dość częstą przypadłością.  Jak często zdarza ci się odrzucać pierwsze pomysły, czekając na ten genialny? Prawda jest taka, że genialne pomysły zdarzają się rzadziej, niż byśmy tego pragnęli. Często natomiast są wynikiem testowania wielu nie-idealnych, a nawet fatalnych rozwiązań. Nieudane pomysły są okazją do uczenia się i metodą przybliżania się do celu. Szkicuj, rwij kartki, wyrzucaj do kosza, złość się i zaczynaj od nowa. Prototypowanie to jeden z ważniejszych etapów procesu kreatywnego. 

4. Nie myśl za dużo

Medytacja

Praktycy i naukowcy zajmujący się myśleniem kreatywnym znajdują coraz więcej dowodów na znaczenie, jakie w procesie kreatywnym ma relaks i wysypianie się. Ale warto wypróbować medytację -  możecie to zrobić w biegu, na krześle, albo… w wannie. Najlepiej jednak zaufać sprawdzonym technikom, więcej na ten temat znajdziecie choćby tutaj

Biorąc pod uwagę powyższe porady, opracujcie własne koncepcje produktów lub usług przyszłości ułatwiających radzenie sobie z depresją sezonową i Blue Monday. Odpowiedzi przesyłajcie w następującej formie:

Nazwa (musi być chwytliwa i sprzedawać produkt);

Funkcjonalność (jak działa produkt?);

Użyteczność (dlaczego produkt odpowiada na realną potrzebę?);

Opcjonalnie wizualizacja (wystarczy prosty szkic, schemat lub kolaż czy moodboard).

Czekamy na nie do końca marca pod adresem redakcja@fpiec.pl (w temacie maila koniecznie napiszcie 'Wymyśl produkt przyszłości'). Wraz z odpowiedziami przyślijcie podpisany regulamin, który możecie pobrać tutaj. Powodzenia! 

  • Wymyśl produkt przyszłości