rynekmarkamedia

Street art z IKEA

IKEA wypuszcza limitowaną serię plakatów zaprojektowanych przez artystów ulicznych.

IKEA jest znana przede wszystkim ze sprzedaży praktycznych, niedrogich mebli i elementów wyposażenia wnętrz oraz ... klopsików. Nie wszyscy pamiętają jednak, że poza dobrym designem i szwedzką kuchnią, firma stara się demokratyzować także szeroko pojętą sztukę. W ramach IKEA Art Events, gigant branży wnętrzarskiej co jakiś czas współpracuje z artystami i wprowadza do oferty ich prace (np. w formie reprodukcji obrazów). - Uważa się, że sztuka jest czymś, co można zobaczyć tylko w posiadłościach bogaczy lub w muzeach i w galeriach. My chcemy to zmienić, bo wierzymy, że w każdym domu powinno być dla niej miejsce - tłumaczy Henrik Most, który odpowiada w IKEA za wspomniane przedsięwzięcie. 

Street art

W tym roku IKEA postanowiła udomowić street art, który swoją drogą idealnie pasuje do miejskiego stylu życia klientów firmy. We współpracy z 12-stoma artystami ulicznymi z całego świata (w tym także z Polski), powstała limitowana kolekcja plakatów, które wejdą do sprzedaży z początkiem kwietnia. Twórców dobrano w taki sposób, by pokazać bogactwo tej gałęzi sztuki. Na plakatach znajdziemy więc zarówno imitacje graffiti, szablonów, gigantycznych murali jak i precyzyjnych grafik. Zresztą najlepiej zobaczcie sami.  

John Crash Matos, Nowy Jork, USA John Crash Matos, Nowy Jork, USA
Jeroen Erosie, Holandia Jeroen Erosie, Holandia
Nevercrew, Szwajcaria Nevercrew, Szwajcaria
Sobekcis, Serbia Sobekcis, Serbia
Noria Mora, Hiszpania Noria Mora, Hiszpania
Koralie Supakitch, Indonezja Koralie Supakitch, Indonezja
Carolina Falkholt, Szwecja Carolina Falkholt, Szwecja
Eko Nugroho, Indonezja Eko Nugroho, Indonezja
Tfreak, Brazylia Tfreak, Brazylia
Elle, San Francisco, USA Elle, San Francisco, USA
Hua Tunan, Chiny Hua Tunan, Chiny
MCITY, Polska MCITY, Polska