rynekmarkamedia

IKEA wie, co o niej mówisz

IKEA udostępniła publicznie narzędzie pozwalające sprawdzać, co klienci mówią o marce w sieci. Dlaczego?

Menedżerowie współczesnych firm nie muszą już zlecać kosztownych i czasochłonnych badań za każdym razem, gdy chcą poznać opinię swoich klientów. Ta zmiana jest możliwa dzięki narzędziom informatycznym takim jak Brand24, które pozwalają niemalże na żywo monitorować wszystko, co o danej marce publikuje się w mediach społecznościowych. Na samym Facebooku co minutę pojawia się ponad 700 tys. nowych statusów i 500 tys. komentarzy, a około 36 proc. użytkowników tego portalu regularnie publikuje wpisy dotyczące marek. Do tego dochodzą jeszcze Instagram, YouTube, Twitter itp., więc faktycznie jest co sprawdzać. Dane uzyskane w ten sposób umożliwiają m.in. lepsze zrozumienie potrzeb klientów, poznanie ich opinii na temat produktów i usług oraz ochronę reputacji przez monitorowanie wszelkich negatywnych wpisów.

IKEA publicznie udostępnia dane z monitoringu Brand24. IKEA publicznie udostępnia dane z monitoringu Brand24.

Jedną z marek korzystających w Polsce z usług wspomnianego Brand24 jest IKEA. Wykazując się typową dla Skandynawów dbałością o pełną transparentność działań, menedżerowie firmy nie ukrywają danych z monitoringu, tylko udostępniają je publicznie. Dzięki temu teraz każdy z nas może zobaczyć, co Polacy piszą o szwedzkiej marce. Postanowiliśmy się temu przyjrzeć.

Na pierwszy rzut oka widać, że IKEA nadal ma w Polsce status 'love brandu', więc wpisy są w większości pozytywne:

IKEA
IKEA

Jest trochę pytań do firmy.

IKEA
IKEA

Pojawiają się też oczywiście uwagi i luźnie spostrzeżenia.

IKEA
IKEA
Zagubiony

Najwięcej jednak dzieje się na Instagramie.

Każdy wyjazd do IKEA musi się skończyć porcją klopsików. Każdy wyjazd do IKEA musi się skończyć porcją klopsików.
Zauważyliśmy też specyficzny rodzaj selfie, czyli IKEA'elfie. Zauważyliśmy też specyficzny rodzaj selfie, czyli IKEA'elfie.
Świnki z IKEA robią furorę na Instagramie. Świnki z IKEA robią furorę na Instagramie.
Chwila wytchnienia w czasie zakupów. Chwila wytchnienia w czasie zakupów.
I wyścig do kasy. I wyścig do kasy.
Robert Biedroń cieszy się z udanych łowów. Robert Biedroń cieszy się z udanych łowów.
Zresztą każdy lubi się pochwalić zakupami. Zresztą każdy lubi się pochwalić zakupami.
Po powrocie do domu trzeba zaprezentować umiejętności konstrukcyjne. Po powrocie do domu trzeba zaprezentować umiejętności konstrukcyjne.