technologiamarka

Lotus na dobre samopoczucie

Lotus oczyści powietrze, utrzyma wilgoć na odpowiednim poziomie oraz wchłonie brzydkie zapachy – nie tylko te z kuchni.

Zanieczyszczone powietrze to jeden z najbardziej dokuczliwych problemów we współczesnych miastach, zwłaszcza azjatyckich metropoliach. I właśnie oczyszczanie powietrza jest jednym z trzech zagadnień, z jakim mierzą się tegoroczni uczestnicy konkursu Electrolux Design Lab. Domowe oczyszczacze powietrza powinny być tak zaprojektowane, aby dostosowywać się do stylu życia i ludzkich potrzeb. Dlatego też mobilność i wszechstronność są kluczem do tego, aby zapewnić użytkownikom elastyczne korzystanie z nich.

– Współczesne urządzenia łączą wiele funkcji i są intuicyjne w obsłudze, co zainspirowało mnie, by ten trend przenieść na grunt oczyszczaczy powietrza – tak genezę swojego konceptu inteligentnych oczyszczaczy wyjaśnia projektantka, Fulden Dehneli.

lotus

W przypadku Lotusa jeden produkt jest odpowiedzią na rozwiązanie trzech różnych problemów: zanieczyszczenia powietrza, niewłaściwego poziomu wilgotności oraz nieprzyjemnych zapachów. Składa się z bazy oraz trzech przenośnych kulek: 'Pure Ball', 'Humid Ball' oraz 'Odor Ball'. Kulki są 'odpowiedzią' na przedstawione powyżej problemy. Można obsługiwać je zdalnie przez smartfona za pomocą dedykowanej aplikacji. Do oczyszczania powietrza wykorzystana jest technologia SPi, czyli Super Plasma Ionizer, która eliminuje aktywny tlen, odpowiedzialny za starzenie się skóry. Jednostka centralna, która jest jednocześnie bazą dla kulek, przypomina wyglądem kwiatowy kielich – można go otworzyć kiwnięciem palca, bowiem ma wbudowany czujnik ruchu.

Koncept znalazł się ścisłej szóstce tegorocznej edycji Electrolux Design Lab. Czy zwycięży? To okaże się już za dwa tygodnie.

lotus
lotus
lotus
lotus
  • electrolux

Electrolux Design Lab to cieszący się uznaniem na całym świecie konkurs, powstały z myślą o kreatywnych studentach i absolwentach wzornictwa oraz kierunków technicznych. Jego celem jest inspirowanie młodych designerów do projektowania rozwiązań, które sprostałyby wyzwaniom miejskiego stylu życia przyszłości oraz nagradzanie najciekawszych z nich. Podczas tegorocznej edycji uczestnicy mierzą się z tematyką tworzenia zdrowych domów, opracowując koncepcje produktów, akcesoriów i usług w trzech obszarach tematycznych: Kulinarne przyjemności, Pielęgnacja materiałów oraz Oczyszczanie powietrza. Zwycięzca, którego poznamy w listopadzie 2014, dostanie 5000 euro oraz półroczny staż w jednym z centrów projektowania Electrolux. Zdobywcy drugiego i trzeciego miejsca oraz nagrody internautów mogą liczyć odpowiednio na 3000, 2000 oraz 1000 euro.