technologiamarka

Zakupy jak polowanie

Dzięki Future Hunter-gatherer, robienie zakupów przez Internet będzie zdecydowanie bardziej ekscytujące niż klikanie w ikonki z produktami.

Ponad 60 proc. światowej populacji mieszka w miastach, a hodowlą i uprawą zajmują się specjalistyczne, coraz bardziej zautomatyzowane gospodarstwa, w których technologia zastępuje ludzką pracę. W efekcie, zdecydowana większość z nas kupuje produkty, które są częściowo lub w całości przetworzone. Ryba jest niczym więcej, jak zamrożonym filetem, świnia pokrojoną na plastry karkówką, a jogurt opakowaniem z etykietą pełną owoców. Anonimowość jedzenia jest jeszcze bardziej pogłębiana przez rozwój branży e-commerce, która pozwala robić zakupy bez konieczności wychodzenia z domu. Wystarczy kliknąć w ikonkę z produktem, a obsługa przywiezie zakupy pod wskazany adres. Oczywiście ma to swoje zalety, chociażby oszczędność czasu, tak bardzo cennego w świecie gdzie tempo życia jest coraz szybsze. Pan Wang, młoda projektantka z Chin, obecnie mieszkająca w Wielkiej Brytanii, postanowiła połączyć przyjemne z pożytecznym tworząc koncept, który obala dotychczasowe podejście do robienia zakupów.

Zakupy mogą stać się interaktywną grą łączącą domowników i edukującą ich w kwestii spożywanych produktów - komentuje designerka.

Zamiast klikać w zdjęcia opakowań, użytkownicy będą polować, łowić i zbierać wirtualne pożywienie, zupełnie jak za dawnych czasów, kiedy człowiek żył bardzo blisko natury i wszyscy z konieczności byli po trosze rolnikami, a po trosze myśliwymi. Kiedy użytkownicy skompletują całą listę zakupów, zamówienie zostanie wysłane do sklepu, a po paru minutach do naszych drzwi zapuka uśmiechnięty pan, wręczając nam ‘trofea’, z których przygotujemy posiłek. System ma być połączony nie tylko ze sklepami, ale także z lokalnymi farmami, dostarczającymi produkty najwyższej jakości. Koncept znalazł uznanie wśród jurorów tegorocznej edycji konkursu Electrolux Design Lab i przeszedł do finałowej szóstki, z której niebawem zostanie wyłoniony zwycięzca.

future
future
future
  • lux

Electrolux Design Lab to cieszący się uznaniem na całym świecie konkurs, powstały z myślą o kreatywnych studentach i absolwentach wzornictwa oraz kierunków technicznych. Jego celem jest inspirowanie młodych designerów do projektowania rozwiązań, które sprostałyby wyzwaniom miejskiego stylu życia przyszłości oraz nagradzanie najciekawszych z nich. Podczas tegorocznej edycji uczestnicy mierzą się z tematyką tworzenia zdrowych domów, opracowując koncepcje produktów, akcesoriów i usług w trzech obszarach tematycznych: Kulinarne przyjemności, Pielęgnacja materiałów oraz Oczyszczanie powietrza. Zwycięzca, którego poznamy w listopadzie 2014, dostanie 5000 euro oraz półroczny staż w jednym z centrów projektowania Electrolux. Zdobywcy drugiego i trzeciego miejsca oraz nagrody internautów mogą liczyć odpowiednio na 3000, 2000 oraz 1000 euro.