rynekmarkamedia

Allez Paris Saint-Germain!

Specjaliści z Dragon Rouge piszą o rebrandingu klubu piłkarskiego Paris Saint-Germain, za który ich firma otrzymała prestiżową ‘CLIO Sports Award’.

Kilkanaście miesięcy temu PSG (Paris Saint-Germain) przeszedł poważną metamorfozę. Klub zmienił trenera, wydał okrągłe sumy na gwiazdozbiór piłkarski i mocno rozwinął współpracę z młodzieżą. Zwieńczeniem całego procesu była zmiana wizerunkowa zlecona paryskiemu oddziałowi Dragon Rouge, za którą nasza firma otrzymała niedawno w Nowym Jorku prestiżową nagrodę ‘CLIO Sports Award’. Dlatego też postanowiliśmy dokładniej przyjrzeć się temu rebrandingowi.

CLIO Sports Award CLIO Sports Award

Paryż jest miastem powszechnie kojarzonym z elegancją i stylem, stąd też w odświeżonej komunikacji PSG mocno podkreślono ambicje estetyczne stołecznego klubu. Zmieniła się hierarchia czytania elementów znaku – autorzy mocno wyeksponowali PARIS, czyniąc go równorzędnym elementem z sylwetkowo przedstawioną wieżą Eiffla. Ważniejszym elementem stała się również stylizowana lilia - symbol dzielnicy Saint-Germain.

dra

Paryż nieodzownie kojarzy się też z feerią świateł. O tym również nie zapomnieli projektanci z naszego bratniego biura w Paryżu wprowadzając rozświetlenie na tarczy znaku. Zmianie również uległa kolorystyka, która obecnie jest jaśniejsza i radośniejsza. Zespół projektowy wykreował również hasło: Rêvons plus grand (Marzymy o wielkości), które oddaje ducha walki i jest obietnicą spełnienia marzeń kibiców.

recus

Ambicje estetyczne zespołu ze stolicy mody zostały dopieszczone również poprzez wprowadzenie specjalnie zaprojektowanego zestawu krojów pisma o nazwie… PSG. Nowe elementy wizualne w postaci pasków biało-czerwonych i biało-złotych pojawiły się konsekwentnie na wszelkich materiałach promocyjnych klubu oraz koszulkach zawodników. Nie zapomniano oczywiście o komunikacji na poziomie białego kołnierzyka. Tu wprowadzono śmielej kolor złoty, składając niejako obietnicę jakości (której zawodnicy dotrzymali zdobywając mistrzostwo ligi francuskiej).

 

Materiał przygotował Grzegorz Ryszko.

pary
zloto
ddrdrdrdr
psgpsg