rynekmarkamedia

Czysta istota rzeczy

Jak mówić do klientów kontestujących konsumpcyjny styl życia, dla których niedoścignionym wzorem jest 100 rzeczy w szafie? O tym piszą dziś specjaliści z Dragon Rouge.

W czasach nadmiaru produkcji i coraz bardziej męczącego szumu informacyjnego, dla wielu drogą do osiągnięcia spokoju i szczęścia staje się ograniczanie ilości bodźców i pokus, w tym również racjonalizacja konsumpcji. ‘Prostota‘ czy ‘Mniej znaczy więcej‘ to hasła, które coraz częściej pojawiają się w pismach lifestyle'owych i z pewnością spędzają sen z powiek wielu marketerom. Jaką bowiem strategię brandingową przyjąć wobec tego trendu? Jak mówić do ludzi kontestujących konsumpcyjny styl życia i komercyjną papkę? Do minimalistów, dla których niedościgłym wzorem jest 100 rzeczy w szafie, a idolami są Leo Babauta czy Naomi Klein?

Joanna Burbridge Joanna Burbridge

 

 

To trend dla wymagających, myślących krytycznie i rozczarowanych konsumpcjonizmem, najczęściej bogatych i starszych. Żyjemy coraz dłużej, a rozwarstwienie społeczne się pogłębia i rośnie grupa ultra bogatych. W związku z tym możemy być pewni, że będzie się rozwijał!

Tam gdzie jest okazja, czyli grupa konsumentów o nietypowych, wyrafinowanych wymaganiach, zawsze znajdzie się adekwatna odpowiedź. Wbrew pozorom, marki, które znajdziemy w tej niszy, nie są nudne czy wycofane, o czym można pomyśleć w pierwszym odruchu. Skoro ilość rzeczy jest z definicji ograniczona, to te, które pozostają, muszą spełniać specjalne kryteria i oferować coś, co jest istotą rzeczy. Zobaczcie, jak to się przejawia.

 TGC

www.shop.tangentgc.com www.shop.tangentgc.com

Szwedzka marka  TGC oferuje wszystko do idealnego czyszczenia obuwia. Jak przystało na firmę związaną genetycznie z czystością, brand design sprowadzony jest do ścisłego minimum: na białym tle znajduje się rzetelna, prosta informacja. Nie odbiera to projektowi specyficznego uroku: kompozycja i typografia to środki wyrazu, które potrafią czynić cuda.

Ziaja

Punkt Ziaja dla ciebie Punkt Ziaja dla ciebie

Ziaja konsekwentnie uczyniła z koloru białego i oszczędnego brandingu swoją wizytówkę. Powstające sklepy firmowe 'Ziaja dla ciebie' przyciągają wzrok czystością, spokojem, obietnicą odpoczynku.

Tołpa

 

Tolpa

Tołpa w swojej nowej odsłonie nie tylko proponuje minimalistyczny design. Oferuje też pomoc w racjonalizacji zachowań związanych z pielęgnacją skóry, wpisując swoją markę wprost w minimalistyczną filozofię życia.

IOTA, proj. Joe Doucet

www.joedoucet.com www.joedoucet.com

IOTA to talia kart, którą zaprojektował nowojorski designer Joe Doucet. Design ograniczony jest do uproszczonych figur geometrycznych i linii.

Opakowania cukru, proj. Tiphanie Pouiller

www.packaginguqam.blogspot.com www.packaginguqam.blogspot.com

Projekt Tiphanie Pouiller z Uqam School to przykład oryginalnego myślenia, jak wciągnąć odbiorcę w dialog o produkcie wyjątkowo generycznym - takim jak cukier. Patyczki słodkiego dodatku zawinięte są w papier zadrukowany od wewnętrznej strony. Na nim znajdują się ciekawostki o produkcji cukru i okolicach miasta Nantes.

Literally Rocking Minimal, proj. Jeppe Worsøe Andersen

www.yankodesign.com www.yankodesign.com

Nieco ascetyczna, ale dobrze zaprojektowana od strony funkcjonalnej zabawka bawi młodych i  stanowi oryginalną ozdobę dla dorosłych.

Smirnoff White

Smirnoff
Piotr Kania Piotr Kania

Do tej pory opakowania, w których dominowała biel uważane były w Polsce za produkt drugiej kategorii. Nasz rynek powoli dojrzał i postrzega biel jako uniwersalną bazę do implementowania różnych kombinacji jakie daje. Opakowania stały się lżejsze i mniej przeładowane, przez co wszystkie informacje są bardziej czytelne. Przykładem jest niedawno wprowadzony na rynek Smirnoff White, gdzie minimalizm informacji znakomicie wybrzmiewa na dominującej bieli, przechodzącej miękko w strukturę butelki.

 

Zestawienie przygotował zespół Dragon Rouge Warszawa w składzie: Piotr Kania, Joanna Rewaj, Joanna Burbridge, Dariusz Witczak, Magdalena Assanowicz.