rynekmarkamedia

Dzieci vs dorośli, czyli kiedy opakowania stają się dojrzałe?

Zastanawialiście się kiedyś przed półką czy dany produkt jest właściwie dla dzieci czy dla dorosłych? – pytają specjaliści z Dragon Rouge, pisząc o opakowaniach dla Kidultów.

Odręczne ilustracje, kolorowe grafiki, kolaże czy też motywy komiksowe – to właśnie takie stylizacje pojawiają się na opakowaniach coraz częściej. Branding tego rodzaju nie jest jednak działaniem naiwnym. Wielu z nas ma już dosyć dosłowności i śmiertelnej powagi.  Dziecięce patrzenie to upraszczanie, opowiadanie prostych historii, myślenie ideą i emocjami.

Dziecinne opakowania nie mają nic wspólnego z infantylnością. Widać w nich raczej przemyślane projektowanie i szlachetne stylizacje - komentuje Eliza Żukowska – Śluzek z Dragon Rouge.

Na zatłoczonej półce taka konwencja może nie tylko pomóc wywołać efekt wizualnego uderzenia, ale także bardziej osobisty, nieformalny kontakt z odbiorcami. Dużo przykładów tego typu brandingu znajdziemy w kategoriach genetycznie związanych z zabawą i przyjemnością takich jak chipsy, orzeszki, czekolady czy wina, ale też coraz częściej kosmetyki. Zobaczcie sami!

Dziecięca technika

Opakowanie powstało z wykorzystaniem wycinanek, które następnie zostały poddane animacji i obróbce graficznej. Wizerunek produktu staje się częścią designu i elementem zabawy. Opakowanie powstało z wykorzystaniem wycinanek, które następnie zostały poddane animacji i obróbce graficznej. Wizerunek produktu staje się częścią designu i elementem zabawy.
Joanna Burbridge Joanna Burbridge

 

Kojarzący się z dziecięcą wyobraźnią i twórczością branding stał się dużo popularniejszy w odpowiedzi na rosnącą potrzebę luzu i radości, z którymi dzieciństwo nam się kojarzy. W globalnym raporcie przygotowanym przez Dragon Rouge nazwaliśmy ten trend ‘Smoothly’, by podkreślić, że jest on też reakcją na rosnący stres, poczucie zagrożenia i napięcia społeczne.

Opakowanie produktu zdecydowanie nie-dziecinnego, czyli wina. Celebracja sztuki i wina w formie malowanych zawartością butelki etykiet. Opakowanie produktu zdecydowanie nie-dziecinnego, czyli wina. Celebracja sztuki i wina w formie malowanych zawartością butelki etykiet.

 

Styl komiksowy

Malezyjska czekolada zaprojektowana przez Dianę Bharuchę – oprócz delektowania się słodkościami przy okazji możemy oddać się lekturze komiksowego opakowania. Malezyjska czekolada zaprojektowana przez Dianę Bharuchę – oprócz delektowania się słodkościami przy okazji możemy oddać się lekturze komiksowego opakowania.

 

Zabawa produktem

Zabawne opakowania zaprojektowane przez Klasa Fahlena to ćwiczenie dla wyobraźni. Opakowany produkt jest bazą dla konceptu, do którego dorysowywana jest historia. Zabawne opakowania zaprojektowane przez Klasa Fahlena to ćwiczenie dla wyobraźni. Opakowany produkt jest bazą dla konceptu, do którego dorysowywana jest historia.

Opakowania inspirowane dziecięcymi marzeniami to przejaw dystansu do siebie, tęsknoty za wolnością oraz pragnienia swobody i odrobiny szaleństwa - komentuje Marta Spasowicz z Dragon Rouge.

Dziecinne rysunki, pokazujące jednocześnie zawartość opakowania. Idealne dla produktu, który kojarzy się z przyjemnością, zabawą i łatwą przekąską. Dziecinne rysunki, pokazujące jednocześnie zawartość opakowania. Idealne dla produktu, który kojarzy się z przyjemnością, zabawą i łatwą przekąską.

 

Odręczny rysunek

Rysowane ręką dziecka z prostym liternictwem – niewinna stylizacja, która wzbudza zaufanie. Rysowane ręką dziecka z prostym liternictwem – niewinna stylizacja, która wzbudza zaufanie.

Zestawienie przygotował zespół Dragon Rouge Warszawa w składzie: Eliza Śluzek - Żukowska, Grzegorz Ryszko, Joanna Burbridge, Marta Spasowicz.