BMW z przednim napędem?! Dla kogo?

Chyba żadne BMW nie wywołało takich kontrowersji w odbiorze, jak seria 2 Active Tourer, wyłamująca się z dotychczasowej filozofii marki.

Po tym, jak BMW po raz pierwszy opublikowało wizualizacje Active Tourera jesienią zeszłego roku, w sieci nastąpiło poruszenie. Oto pierwsze seryjnie produkowane BMW, które wyłamuje się z dotychczasowej filozofii marki, czyli dotrzymywania wierności napędom na tylną oś. Przedni napęd oraz nietypowa jak na bawarski koncern karoseria to główne zarzuty tradycjonalistów pod adresem Active Tourera.

Nie jest też tak, że jesteśmy nowicjuszami w napędach na przednią oś. W ramach BMW Group, ten typ napędu rozwijaliśmy od ponad 10 lat pod marką Mini - Dr. Frank Niederlände, product management BMW Active Tourer.

Obecność nowego modelu na rynku nie jest jednak dziełem przypadku, a świadomej decyzji marki, która musi wprowadzać do swojej oferty nowe modele, aby się dalej rozwijać. Na rynku pojawiła się bowiem grupa klientów, którzy oczekują właśnie takiego samochodu, jak Active Tourer – kompaktowego pojazdu klasy premium. Pojazdu rodzinnego wysokiej klasy, który jest funkcjonalny, ma przestronne wnętrze, a jednocześnie jest dynamiczny. To główne powody, dla których Active Tourer został wyposażony w niespotykane w innych modelach BMW rozwiązania technologiczne.

Active

Rezygnacja z tylnego napędu była podyktowana wyłącznie względami praktycznymi – przedni napęd oznacza więcej miejsca w środku, czego oczekuje właśnie ten segment kierowców, do których adresowany jest Active Tourer. – Zdaliśmy sobie sprawę, że istnieje szybko rosnąca grupa kierowców, którzy w naszym dotychczasowym portfolio, nie znajdują samochodu dostosowanego do ich potrzeb. Potrzebują samochodu klasy premium, jednak bardziej liczy się dla nich funkcjonalność i przestronność wnętrza – tak decyzję o produkcji nowego modelu tłumaczy Dr. Frank Niederländer, product management BMW Active Tourer. – Jeśli chcesz wejść w nowy segment, musisz zaoferować optymalne rozwiązania. Dotychczasowe, stosowane w innych modelach, nie pozwoliłyby nam stworzyć kompaktowego BMW o przestronnym wnętrzu, dlatego musieliśmy zrezygnować z tylnego napędu. Nie jest też tak, że jesteśmy nowicjuszami w napędach na przednią oś. W ramach BMW Group, ten typ napędu rozwijaliśmy od ponad 10 lat pod marką Mini – dodaje Niederländer.

Active

Pomimo kompaktowego nadwozia o przestronnym wnętrzu, które do tej pory nie było obecne w ofercie bawarskiego koncernu, nie ma jednak żadnych wątpliwości, że mamy do czynienia z BMW.

Nowe proporcje, bardziej jednobryłowy, bardziej kompaktowy. To kompletnie nowa tożsamość, jeśli chodzi o BMW. Z drugiej jednak strony, ma bardzo dynamiczny, typowy dla każdego BMW wygląd – powiedział Domagoj Duke, head of BMW exterior design.

Jeśli zajrzymy do wnętrza, tam również zobaczymy charakterystyczne dla niemieckiej marki wzornictwo, które trudno pomylić z jakąkolwiek inną marką. Active Tourer dysponuje całą gamą nowych trzy cylindrowych, przyjaznych dla środowiska silników. Standardowy model oznaczony jako 218i, wyposażono w trzycylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,5 litra, zapewniający moc 136 koni mechanicznych. Spragnieni bardziej dynamicznej jazdy mają do wyboru wersję 225i, z dwu litrowym, czterocylindrowym silnikiem o mocy 231 koni mechanicznych, dzięki któremu Active Tourer przyspiesza do ‘setki’ w 6,8 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 235 km/h. Jak widać, rodzinne auto w przypadku BMW, nie oznacza rezygnacji z dynamiki.

Active