rynekmarkamedia

Powrót BMW w roli głównej

Pionierska jak na swoje czasy seria filmów o BMW, w której wystąpiła plejada gwiazd Hollywood, najprawdopodobniej doczeka się kontynuacji.

Po długiej nieobecności, BMW planuje wznowić serię filmów BMW Films, które ponad dekadę temu ostro namieszały w świecie marketingu samochodowego. Niektórzy mówią, że był to pionierski projekt, który wyprzedził o kilka lat swoje czasy. Seria ‘The Hire’ ośmiu krótkometrażowych filmów, wyprodukowanych w okresie pomiędzy 2001 a 2002 rokiem, służyła promocji marki BMW. Do ich produkcji zatrudniono filmowców i aktorów z Hollywood, włączając w to takie nazwiska jak Ang Lee, John Woo, Guy Ritchie, czy John Frankenheimer. Fabuła każdego z filmów różniła się od siebie, jednak przewijał się w niej jeden stały element – główny bohater, grany przez Clive’a Owena kierowca BMW, który jest wynajmowany przez różne osoby do określonych celów. Obok Owena, w filmach pojawiają się również m.in. Mikey Rourke, Madonna, James Brown, Gary Oldman, a nawet Marylin Manson.

To m.in. dzięki serii tych ośmiu filmów, bawarski koncern zanotował 12 proc. wzrost sprzedaży w porównaniu do roku poprzedniego. W ciągu 4 miesięcy obejrzano je ponad 11 milionów razy. Na stronę zapisało się ponad 2 miliony osób, a większość z nich rozesłała linki do rodziny i znajomych. Niezły wynik, a przecież było to jeszcze przed powstaniem serwisu Youtube, który dokonał rewolucji w sposobie przekazywania treści wideo. Trudy Hardy, nowy VP marketing, powiedział na początku tego roku podczas Światowego Kongresu Motoryzacyjnego w Detroit, że BMW planuje wznowić BMW Films, jednak pytany przez dziennikarzy o konkrety, odmówił komentarza w tej sprawie. Czy nowa seria przebije popularnością i pomysłowością poprzednią? Aby się o tym przekonać, będziemy musieli się uzbroić w cierpliwość.

BMW