rynekmarka

Londyn 2012: Olimpijski pawilon BMW

W miasteczku Olimpijskim powstanie pawilon-wodospad koncernu BMW.

Marka BMW jako oficjalny sponsor Igrzysk Olimpijskich Londyn 2012 nie tylko zaopatrzy w samochody sportowców, wybranych gości i działaczy olimpijskich, o czym wspominaliśmy kilka tygodni temu. Dodatkowo bawarski koncern planuje budowę pawilonu-wodospadu w miasteczku olimpijskim. W zeszłym tygodniu został rozstrzygnięty konkurs architektoniczny na projekt pawilonu. Zwyciężyła praca brytyjskiego studia Serie Architects, dzięki nowoczesnej konstrukcji i zaangażowaniu w ideę ochrony środowiska. Dwukondygnacyjna konstrukcja pawilonu zbudowana będzie ze zrecyclingowanej stali. Pawilon o powierzchni 800 m2 powstanie na rzece, która automatycznie będzie go ochładzać i dzięki specjalnym pompom będzie imitować wodospad między jednym a drugim piętrem. Na górnym piętrze pawilonu prezentowane będą najnowsze modele samochodów, natomiast na parterze odbywać się będą interaktywne wystawy podkreślające wizję BMW o zrównoważonej mobilności. Organizatorzy przewidują, że codziennie pawilon odwiedzi ponad 8 tysięcy gości.

pawilon
pawilon
pawilon