kulturawhisky

Kultowe sceny filmowe w minutę

Jameson po raz kolejny rzuca ekscytujące wyzwanie wszystkim tym, którzy kochają kino i tworzą własne filmy - konkurs Jameson Done in Sixty Seconds!

Jameson - irlandzka marka whisky od wielu lat związana jest z kinem, między innymi jako partner festiwali filmowych w Dublinie, Londynie czy Nowym Jorku. Jameson mocno wspiera również młodych reżyserów, otwierając przed nimi możliwość pracy z aktorami oraz producentami światowego formatu. Dlatego po rozstrzygniętym w ubiegłym roku konkursie Jameson First Shot przyszedł czas na następne reżyserskie zadanie. Wystarczy nakręcić 60-sekundowy remake znanego światowego hitu filmowego, aby wygrać zaproszenie na Jameson Empire Awards!

Początek roku to szczególnie gorący okres dla kina – Złote Globy, Oscary, Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Berlinie. Na tle tych inspirujących wydarzeń rozgrywa się konkurs Jameson Done in 60 Seconds. Czas odgrywa w nim najistotniejszą rolę. Na uchwycenie kultowych scen w oryginalny sposób twórcy mają nie więcej niż 60 sekund. To niewiele, ale jak pokazują poprzednie edycje, wystarczająco, aby ukazać ciekawe spojrzenie na kult sceny filmowe. W 2013 roku zwycięzcami zostali Stephen Power i Conal O'Meara, którzy zrealizowali sceny z 'Jerry’ego Maguire’a'. Równie nietuzinkowe okazały się adaptacje 'Martwego zła', 'Blade Runnera', 'Operacji Argo' czy 'Robocopa'. Udział w konkursie może wziąć każdy posiadacz smartfona. Wystarczy kreatywny pomysł, ciekawe ujęcie oraz czas na ich realizację. Filmiki wgrywane na konkursową platformę za pośrednictwem specjalnej aplikacji podglądać można na bieżąco za pośrednictwem strony. W tym roku chętni do wzięcia udziału w konkursie mają czas do północy 31 stycznia.

Konkurs składa się z dwóch etapów – etapu krajowego oraz międzynarodowego. W poszczególnych częściach świata najlepsze filmy wybierane będą przez lokalne jury. W Polsce najbardziej interesujące realizacje wytypują między innymi Roman Gutek, twórca Warszawskiego Festiwalu Filmowego, Dorota Kędzierzawska i Arthur Reinhart, autorzy projektu Polska Światłoczuła. W składzie jury znajdą się również Dominik Sobolewski, Maciek Stasierski i Tomasz Samołyk z filmowego bloga Are You Watching Closely. Docenione przez nich filmy wysłane zostaną do Londynu i włączone do międzynarodowego grona pretendujących do nagrody głównej Done in 60 Seconds. Werdykt polskiego jury poznamy w lutym 2015 roku. Półfinał i finał konkursu odbędą się w marcu 2015 roku w Londynie.

- Konkursy takie, jak Done in Sixty Seconds organizowany przez Jameson Irish Whiskey, to inicjatywa, która pozwala rozwinąć skrzydła młodym, kreatywnym ludziom, dla których kino jest pasją. Projekt daje niepowtarzalną możliwość zaprezentowania swojej wersji kultowej sceny z ulubionego filmu przed międzynarodowym jury oraz globalną publicznością – komentuje Anna Flanagan, ambasador marki Jameson Irish Whiskey w Polsce.

perond

Finaliści z wszystkich krajów w marcu 2015 roku wezmą udział w głównej gali rozdania nagród Jameson Empire Awards 2015. Podczas tej ceremonii ogłoszony zostanie ostateczny zwycięzca, któremu wręczona zostanie nagroda główna Jameson Empire Awards. Done in 60 Seconds. Patronat nad konkursem objęła Warszawska Szkoła Filmowa.

  • whisky